ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"בית משוגעים של פוטין"

קטסטרופה: הרוסים הפילו פצצות על החיילים שלהם

חייל רוסי מתאר את מה שאירע ליחידה שלו ש"נקרעת לחתיכות" על ידי כוחות אוקראינים, ואמר כי החיילים סובלים מכוויות קור, וכינה את המצב "בית משוגעים של פוטין"

קטסטרופה: הרוסים הפילו פצצות על החיילים שלהם
טנק רוסי בוער ומתפוצץ בזפוריז'יה, לאחר שכוחות אוקראינים ירו עליו טיל נגד טנקים צילום: רשתות חברתיות

שני חיילים רוסים נשמעו מתארים את פלישתו של ולדימיר פוטין לאוקראינה כ"אסון קטסטרופלי" לאחר שחיילים רוסים הטילו עליהם פצצה, כך לפי שיחת טלפון שיורטה.

קובץ אודיו שנחשף, מגלה חייל רוסי שלא פורסם שמו, המתאר כיצד טור של כוחות רוסיים שנשלחו לצד יחידתו 'נקרע' על ידי כוחות אוקראינים. החייל היה ליד העיר מיקולאיב בדרום אוקראינה אמר לעמיתו כי המתקפה הובילה לכאוס בשורות הצבא הרוסי, כאשר 50 אחוז מהיחידה סובלים מכווית קור.

"אבל הם לא מתכננים לטפל בהם בבית החולים", נשמע החייל הרוסי בקובץ אודיו, שפורסם על ידי שירות הביטחון האוקראיני, החייל כינה את הפלישה "בית משוגעים של פוטין". החייל האלמוני הוסיף כי חיילים רוסים התלוננו שהשריון הצבאי שלהם אינו מתאים לשדה הקרב, וחששותיהם זכו להתעלמות.

למרות גיוס של בין 150,000 ל-200,000 חיילים רוסיים, מוסקבה ציפתה להתנגדות חלשה של הכוחות האוקראינים. ככל הנראה בגלל כשלי המודיעין הרוסי.

קצין צבא בכיר של ברית נאט"ו אמר אתמול (רביעי) כי הברית מעריכה שרוסיה ספגה בין 30,000 ל-40,000 פצועים בשדה הקרב באוקראינה במהלך החודש הראשון של המלחמה, כולל בין 7,000 ל-15,000 חיילים הרוגים.

הכוחות הרוסים התוקפים נותרו במרחק של 25 קילומטרים מבירת אוקראינה קייב, והן מסוגלים רק להפציץ אותה ממרחק. בנוסף לרוסיה אין שליטה מלאה בשמי אוקראינה, מה שמסבך את כל המתקפה שלהם.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה טנקים פצצות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד