י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"צאו לרחובות"

זלנסקי פונה לרוסים: "הצילו את בניכם מהמלחמה"

בהודעת וידאו שהועלתה לפייסבוק אמש בערב, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פנה לרוסים ואמר להם. "התעמולה רוסית משקרת לגבי המלחמה, שעליה מבוזבזים המסים שלכם"

זלנסקי פונה לרוסים: "הצילו את בניכם מהמלחמה"
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר אתמול בסרטון שפורסם בפייסבוק, כי "אוקראינה מעולם לא איימה על ביטחונה של רוסיה", והוסיף כי "תעמולה רוסית משקרת לגבי המלחמה, שעליה משלמים המסים שלכם".

האוקראינים אמר, עושים כל שביכולתם כדי להחזיר את השלום לארצם. "אנחנו עושים הכול כדי לסיים את המלחמה הזו. וכשנצליח, זה בהחלט יקרה, תהיו בטוחים לפחות בדבר אחד: הילדים שלכם לא יישלחו יותר למות על אדמתנו, על השטח שלנו", אמר. נשיא אוקראינה אמר כי "התוכנית המקורית של רוסיה כבר נכשלה ביומיים הראשונים של הפלישה אך רוסיה עדיין מקבלת כוח אדם מכל מקום".

"ציוד. פצצות אוויר, טילים, שכירי חרב מרחבי העולם. כל חלאה שמסוגלת לירות על אזרחים, הם מקבלים", אמר זלנסקי. "חיילים רוסים הורסים את הערים שלנו. הורגים אזרחים ללא הבחנה. חוטפים ילדים. יורים על פליטים. לוכדים שיירות הומניטריות. הם עוסקים בביזה. הם שורפים מוזיאונים, מפוצצים בתי ספר ובתי חולים. המטרה עבורם היא אוניברסיטאות, שכונות מגורים, הכול, חיילים רוסים אינם יודעים את גבולות הרוע".

הנשיא חזר על בקשותיו לנאט"ו לכפות אזור אסור לטיסה מעל אוקראינה, ואמר כי השמיים האוקראינים לא מוגנים מפצצות רוסיות, וקייב לא קיבלה מטוסים, נשק נגד טילים, או נשק נגד טנקים.

הנשיא זלנסקי גם קרא להפגנות ברחבי העולם לתמיכה באוקראינה. נשיא אוקראינה אמר את הדברים בנאום שפורסם בפייסבוק אמש, במטרה לראות הפגנות מתחילות כבר היום (חמישי). "זה שובר את ליבי, את ליבם של כל האוקראינים וכל אדם חופשי על פני כדור הארץ. לכן אני מבקש מכם, להיות נגד המלחמה החל מה-24 במרץ, חודש בדיוק לאחר הפלישה הרוסית. מהיום הזה ואחריו, הראו את עצמכם, מהמשרדים שלכם, מהבתים שלכם, מבתי הספר והאוניברסיטאות שלכם, בואו בשם השלום, בואו עם סמלים אוקראינים כדי לתמוך באוקראינה", התחנן זלנסקי.

זלנסקי אמר שהפלישה של רוסיה לאוקראינה היא מלחמה נגד החירות ושרוסיה שואפת להביס את החופש של כל אירופה והעולם. זלנסקי הפציר בעולם להתאחד נגד פלישת רוסיה, ואמר, "המלחמה של רוסיה היא לא רק המלחמה נגד אוקראינה, המשמעות שלה הרבה יותר רחבה".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי הפגנות שכיר חרב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד