י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024
התסכול בסוכנות הריגול

גוברים הסיכויים להפיכה שלטונית והפלת פוטין

הפלישה לאוקראינה ובעקבותיה הסנקציות המשתקות, יצרו כאוס אדיר בשירותי הביטחון הרוסיים ובשל כך מעמדו של פוטין בקרמלין מתערער מדי יום, כך טוענים בכירים בארגון הביון המרכזי ברוסיה

גוברים הסיכויים להפיכה שלטונית והפלת פוטין
ולדימיר פוטין צילום: פייסבוק רשמי

הסיכויים להפיכה שלטונית ברוסיה ולהדחתו של הנשיא ולדימיר פוטין גדלים מדי שבוע, כך מצוטטים בכירים בסוכנות הביון המרכזית של רוסיה ל-'דיילי מייל' הבריטי. לטענתם הסנקציות הן צעד אחד יותר מדי עבור בכירים מאוד במדינה.

לפי אותם מקורות, הפלישה לאוקראינה יצרה כאוס אדיר בשירותי הביטחון הרוסיים ובשל כך מעמדו של פוטין בקרמלין מתערער מדי יום. ב-FSB - שירות הביטחון הפדרלי, גוף הריגול המרכזי במדינה, קיימת אכזבה עצומה מכשלון הפלישה לאוקראינה וכעת הסנקציות המשתקות פוגעות באופן קשה בכל אותם בכירי ביטחון רוסים.

לפי אותם גורמים, "על כל שבוע וכל חודש שהמלחמה הזו נמשכת, עולה האפשרות למרד של אנשי שירותי הביטחון". בהתייחס לסנקציות נטען כי "משמעות הדבר שסוכני השירות החשאי שנוהגים לטוס ממדינה למדינה ולחיות חיי נוחות - נמנעים כעת מלהגיע לבתי הנופש שלהם או שלא מסוגלים לקחת את ילדיהם לדיסנילנד".

רוסיה סובלת מהאובדן החמור ביותר של בכירי צבא מאז מלחמת העולם השנייה: אלכסיי שרוב הוא הקולונל החמישי שנהרג, לצד עוד עשרה גנרלים מחברי הפיקוד הצבאי העליון של רוסיה שנהרגו מאז הפלישה.

הצבא הרוסי של ולדימיר פוטין איבד מפקד נוסף, ה-15 מבין המנהיגים הצבאיים הבכירים של פוטין שנהרגו עם תחילתה של פלישת המדינה לאוקראינה בחודש השני.

קולונל אלכסיי שרוב הפך למפקד הרוסי הבכיר האחרון שנהרג במה שהפך לאובדן הגדול ביותר של רוסיה מאז מלחמת העולם השנייה. מותו הוכרז על ידי הכוחות המזוינים האוקראינים ברשתות החברתיות ביום שלישי.

על פי הדיווחים, מפקד חטיבת ז'וקוב 810 בחיל הנחתים הרוסים, נהרג במריופול, עיר בה נמצאים למעלה מ-100,000 אזרחים במצור על ידי הרוסים הפולשים. כך דווח ה'דיילי מייל'.

בכירי הצבא הרוסי שנהרגו במהלך הפלישה הם:

לוטננט גנרל אנדריי מורדביצ'ב.
לוטננט קולונל דמיטרי ספרונוב.
קולונל קונסטנטין ז'יזבסקי.
רב סרן ויקטור מקסימצ'וק.
קולונל ניקולאי אובצ'רנקו.
האלוף אנדריי קולסניקוב.
האלוף אנדריי סוחובצקי.
קולונל סרגיי פורוחינה.
קפטן אלכסיי גלושצ'ק.
האלוף ויטלי גרסימוב.
סגן אלוף יורי אגרקוב.
האלוף אולג מיטאייב.
סגן אלוף דניס גלבוב.
גנרל מגומד טושאייב.
קולונל סרגיי סוחרב.
קולונל אנדריי זכרוב.
קפטן אנדריי פאלי.

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין הפיכה שלטונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד