כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הרוצה את הרב יבוא אליו • נכדו של הרב אליעזר ברלנד יתחתן הערב במרוקו

מנהיג קהילת 'שובו בנים' ישיא הערב במרוקו את נכדו • החתן ומשפחתו המריאו אתמול מישראל • הכלה, בת למשפחת גבירץ, המריאה הבוקר עם משפחתה • את סעודת החתונה יחגגו בישראל • אחי הכלה הוא האיש שהגיש תלונה במשטרה נגד מפוצץ 'פרשת ברלנד', בגין סחיטה באיומים

הרב אליעזר ברלנד. צילום: שמואל דריי
הרב אליעזר ברלנד. צילום: שמואל דריי

חתונה בגולה: הרב אליעזר ברלנד, ראש מוסדות 'שובו בנים', השוהה בחודשיים האחרונים במרוקו, ישתתף הערב (ד') בחופת נכדו - שתתקיים במדינה הצפון-אפריקנית.

במשך חודשים התכוננו משפחות החתן והכלה לחתונה. לאחר שהרב נמלט מישראל, בשל היותו מבוקש לחקירה משטרתית, טיכסו המשפחות עצה כיצד יהיה ניתן לקיים את החתונה בהשתתפותו של הרב. לאחרונה הוחלט כי את החופה תתקיים במרוקו, ולאחר מכן יחגגו את סעודת החתונה בישראל.

החתן נתן גולדבלום - נכדו של הרב - המריא אתמול יחד עם משפחתו למרוקו. הכלה, בת למשפחת גבירץ, המריאה רק הבוקר, יחד עם משפחתה.

על פי התכנון, החופה תיערך עוד הערב בעיירה הממוקמת ליד מרקש, בה שוהה הרב. גורם המעורב בפרטי התכנון אמר ל'בחדרי חרדים' כי מועד החופה נתון לשינויים.

גם החתונה, שהייתה אמורה להיערך מחר במצפה יריחו, ככל הנראה - תדחה, שכן "לא ברור מתי המשפחות ישובו לישראל". הגורם המקורב למשפחות הוסיף: "הן יישארו עם הרב כדי לחזקו".

משפחת הכלה תקיים בקרוב גם חתונה עם משפחתו של הרב מאיר שכטר, ממשפיעי ברסלב.

וגם כשהשמחה בקהילה גדולה - יש מי שמקשר אותה לפרשה המסעירה: אחי הכלה, אברהם גבירץ, היה מעורב בהכאתו של איתי נחמן שלום. ההכאה הובילה לאחר מכן לתקרית הירי בשכונת מאה שערים. גבירץ הגיש לאחרונה תלונה נגד שלום בגין סחיטה באיומים - והאחרון נעצר ושוהה כעת במעצר בית.

גם כלי התקשורת הגדולים בישראל החלו לאחרונה להתעניין בפרשה. איתי אנגל, כתב תוכנית התחקירים 'עובדה', המשודרת מידי שבוע בערוץ 2, שוהה מאז ל"ג בעומר במרוקו לצד הרב ברלנד.

"זו תוכנית לא רק על הרב", אמרו בקהילה, "אך אין לנו אפשרות לפרט יותר מידי".

גם אחד מהעיתונים הגדולים בישראל מתכנן לפרסם בקרוב כתבת ענק אודות הפרשה.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים מרוקו פרשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד