י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חודש של מלחמה

יותר מ-50% מהילדים האוקראינים נעקרו מבתיהם

מנכ"לית יוניצ'ף אמרה כי יותר ממחצית מהילדים באוקראינה נאלצו לעזוב את בתיהם כדי להימלט מהקרבות שנוצרו בעקבות פלישת הצבא הרוסי ב-24 בפברואר. "המלחמה גרמה לאחת מהעקירות הגדולות ביותר של ילדים מאז מלחמת העולם השנייה" אמרה

יותר מ-50% מהילדים האוקראינים נעקרו מבתיהם
פליטים מאוקראינה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

"חודש של מלחמה באוקראינה גרם לעקירה של 4.3 מיליון ילדים, יותר ממחצית מאוכלוסיית הילדים במדינה, המוערכים ב-7.5 מיליון", כך פרסם היום ארגון הילדים של האו"ם יוניצ'ף בהצהרה. מתוך המספר הכולל של ילדים עקורים, 1.8 מיליון חצו את הגבול כדי למצוא מקלט במדינות שכנות ו-2.5 מיליון נותרו בתוך אוקראינה.

"המלחמה גרמה לאחת מהעקירות הגדולות ביותר של ילדים מאז מלחמת העולם השנייה", אמרה מנכ"לית יוניצ'ף קתרין ראסל. "זו מציאות עצובה שמסתכנת בתוצאות מתמשכות לדורות הבאים. בטיחותם, רווחתם והנגישות של הילדים לשירותים חיוניים מאוימים על ידי אלימות בלתי פוסקת ונוראה", הוסיפה.

בנוסף, לפחות 81 ילדים נהרגו במלחמה באוקראינה ו-108 נפצעו, לפי האומדן האחרון שפורסם ביום רביעי על ידי משרד הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, אך נטען, כי הנתונים בוודאי נמוכים מהנתונים האמיתיים, בשל חוסר יכולת להגיע למספרים האמיתיים.

מלחמת אוקראינה רוסיה פליטים או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד