כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביום ההלוויה החלו לבנות מחדש

ההכרעה של הגר"ח לראש הישיבה: לא לעזוב את הבית של החזון איש

ויהי לפלא: לפני שלוש שנים הכריע שר התורה לראש ישיבת בית מתתיהו הגאון רבי ברוך ויסבקר שלא לקחת שטח שהציעה העירייה בפרדס כץ ולהישאר בגבעת הישיבה, בשטח שסמוך לדירתו של החזון איש. אחרי שלוש שנים הברכה התממשה והתברר עד כמה צדק אז שר התורה זצ"ל

ההכרעה של הגר"ח לראש הישיבה: לא לעזוב את הבית של החזון איש
הגר"ב ויסבקר יחד עם הגר"א מן אצל הגר"ח צילום: צילומסך

לפני כשלוש שנים עלה ראש ישיבת 'בית מתתיהו' הגאון רבי ברוך ויסבקר, חבר מועצת גדולי התורה, למעונו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל ובפיו שאלה, אותה הציג הגאון רבי אליהו מן.

"העירייה מציעה לישיבה לקבל שטח עצום בשכונת פרדס כץ ולעבור לשם", סיפר הרב מן לגר"ח, ושאל האם הישיבה צריכה לעשות את הצעד ולעבור לשטח החדש או שמא להישאר באותו בניין על אף הצפיפות, גם בגלל שמרן החזון איש התגורר בשטח הישיבה.

ר' חיים ענה "בלייבן" - להישאר, והכריע כי לא מוותרים בקלות על כזה מקום על אף שראש העיר הבטיח שטח גדול בפרדס כץ.

ההכרעה הובילה גם לקיום מגבית המונים מצי'נג בישיבה, אז הייתה התגייסות המונית של אלפי בוגרי ובחורי הישיבה והושג יעד עצום וממש בשבוע האחרון החלו ההריסות לקראת בניית הבניין מחדש והרחבתו בצורה משמעותית, כך שגם יוכלו לקבל עוד בחורים ולעבור את רף ה-700 וגם לצמצם דירות שהישיבה שוכרת וכך לחסוך סכומי עתק.

אחד התלמידים ששיתף את הוידאו אומר ל'בחדרי חרדים': "זה דבר מעניין, שההתחלה של הבניה בישיבה החלה ביום ראשון ממש ביום שמרן שר התורה הובא למנוחות, וכמה חבל שמרן לא איתנו היום כדי לראות ולברך על ההרחבה ובניית הבית מחדש".

"תראו מה זה כוחו של שר התורה, על אף הפיתוי הגדול שהיה בלעבור לשטח עצום ובחינם, אבל לא, אתם היום יושבים על שטח שבה יש את דירת החזו"א, אל תעזבו את זה בחיים, והבנייה החלה להרחבת הישיבה".

גם באותו זמן ראש הישיבה הגאון הרב ויסבקר היה אז חולה ממש קשה (כמו שרואים בתיעוד) ומרן שר התורה בירך אותו שיהיה בסדר... וכיום הוא ברוך ה' התחזק ושב לשגרת סדר יומו כבעבר.

העבודות בישיבת בית מתתיהו

 

הרב חיים קנייבסקי הרב ברוך ויסבקר הרב אליהו מן בית מתתיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד