כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

יום ירושלים: רבבות בכותל • "צער על המחלוקות"

רבבות עלו לכותל לרגל יום ירושלים • רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ: "בצד השמחה הגדולה יש צער עמוק על המחלוקות. הניחו לכותל להיות מקום של תפילה מסורתית"

יום ירושלים: רבבות בכותל • "צער על המחלוקות"

רבבות נהרו במשך היום (ד) לרחבת הכותל המערבי, כדי לציין את יום איחודה של ירושלים וחזרתו של העם היהודי להתפלל ולהתרפק על אבני הכותל המערבי.

החל מאמש צעדו אלפי בני נוער לכותל, במשך כל הלילה והבוקר, כאשר שיא האירועים יתקיים בעצרת הודיה ושמחה במסגרת 'ריקוד הדגלים' המסורתי, היוצא ממרכז ירושלים לעבר הכותל המערבי. בעצרת השתתפו: רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, שר החינוך הרב שי פירון, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, רבנים ואישי ציבור ועשרות אלפי בני נוער.

רב הכותל אמר: "עצרת זו מבטאת מסר ברור לעולם כולו, כי ירושלים היא לב העם היהודי מאז היותה לעיר לפני למעלה משלושת אלפים שנה. הכותל המערבי ניצב איתן מול סערות הזמן במשך אלפיים שנה. הוא המתין לנו על מנת לשטוח בצל אבניו את תפילותינו ולהתאבל על חורבן בית המקדש, כאן ועכשיו נודיע לעולם: לא נעזבו לעולם! אין לנו שיג ושיח עם מי שרוצה לקחת מאיתנו את הלב שלנו.

"ביום זה בצד השמחה הגדולה יש גם צער עמוק - צער על המולת מחלוקות המעיבה על רחבת הכותל. יש המבקשים לתאר את העם היהודי כקרוע ומפולג בין זרמים. אולם אומר כי מחלון חדרי הצופה אל הכותל המערבי אני רואה עם אחד, שהמאחד רב בו על המפריד עשרת מונים. עם שיש שיש לו עבר אחד, הווה אחד ועתיד אחד. עם ולו מורשת עשירה ומפוארת שעליה גאוותו. עם חדור תחושת שליחות לתיקון עולם. ועלינו מול אבני הכותל העתיקות לגמד את המחלוקות, ולגלות את העם היהודי במלוא הדרו ועוצמתו".

הרב רבינוביץ' סיים את דבריו בבקשה: "אני מפציר ביום חגה של ירושלים - הניחו לכותל להיות מה שהוא, מקום של אינטימיות עמוקה ושל תפילה מסורתית, כמנהג מתפללי המקום מדורי דורות. בל יהא הכותל מקום בו נפערים ומודגשים פערים והבדלים בין יהודים. 'אנשים אחים אנחנו'".







כותל יום ירושלים מתפללים רב צער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד