י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

קרע ב'בית היהודי' • השר אורי אריאל בעד הדיל עם ש"ס

דיל הרבנים 'עמאר-אריאל', נפח את נשמתו • אבל השר אורי אריאל פועל לבצע בו הנשמה מלאכותית - בניגוד לעמדת נפתלי בנט • יו"ר הסיעה איילת שקד שהואשמה בביזוי הגר"ע יוסף, ספגה מסע מסרונים מאיים והגישה תלונה לקצין הכנסת • מבולבלים? שרי רוט עושה סדר במירוץ לרבנות

קרע ב'בית היהודי'  •  השר אורי אריאל בעד הדיל עם ש"ס



היחסים בין קודקודי הבית היהודי לבין סיעת ש"ס עלו על שרטון, והניסיונות להגיע להבנות כלשהן בין הסיעות נידון לכשלון.

אלא שמאחורי הקלעים יש מי שמוצא כי דווקא קיים שיתוף פעולה - אולי לא בין יושבי הראש של שתי הסיעות אך בהחלט יש ה'מאשימים' את שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, כמי שמתאם מהלכים עם גורמים בכירים בש"ס.

ביום שני הבהירו בבית היהודי בהודעה מיוחדת, כי אם עד ליום שני הקרוב לא יאמר הגר"ע יוסף בקולו כי הוא מסכים לדיל עמאר-אריאל עם הבית היהודי, הרי שהם יתמכו בקידומו של חוק שטרן להרחבת הגוף הבוחר.

במקביל ספגה הבית היהודי ביקורת קשה מכיוונו של שטרן, שלעג לכך שמעתה יש לומר כי רשימת הבית היהודי היא חלק מסיעת ש"ס, המונה 23 מנדטים.

ביקורת נוספת ספגה הסיעה מכיוונם של פעילי ש"ס, שטענו כי מדובר באולטימטום לרב. תגובתם המתלהמת הייתה הפצצת הטלפון האישי של יו"ר הסיעה, איילת שקד, בהודעות נזעמות כולל הודעות מאיימות. התגובה גרמה לה להימנע מכל ניסיון הבהרה מצידה, בבחינת 'לטרור לא נכנעים'.

היום אף ניסו גורמים מסוימים להפיץ, כביכול, הודעת התנצלות בשם הבית היהודי, אך יו"ר הסיעה מיהרה להכחיש את נכונותה.

היום אף הגישה שקד תלונה לקצין הכנסת, על המסרונים שנשלחו לה שכללו משפטים כמו: "תמותי", שתשרפי בגיהנום".

החוק יעלה

מאחורי הקלעים ניטש קרב בין שתי הסיעות: מחד, בש"ס טוענים כי יש הבטחה של יו"ר המפלגה אריה דרעי לדאוג לכך שהרב יבהיר בקולו כי הוא תומך בדיל (היו שניסו לטעון באוזני כי יש הבטחה כתובה של הרב, בבית היהודי טוענים להד"ם, ההבטחה ניתנה בחתימת יו"ר הסיעה בלבד), מאידך, בבית היהודי לא מסתפקים בכך ודורשים כי תחילה יבהיר הרב כי הוא תומך בדיל, ואחר כך ידונו בנושא בסיעתם פנימה.

מכך נובעים הקולות בש"ס הטוענים כי "בבית היהודי מנסים לעשות לנו תרגיל, להוציא מאיתנו הבטחה של הרב, ובסופו של דבר לתמוך ברב בו רוצים שלושה מחברי הבית היהודי - הרב דוד סתיו".

כזכור, לפני מספר ימים, בישיבת הסיעה, נערכה הצבעה בין החברים בדבר הרב לו יש סיכויים טובים ביותר להיבחר, 9 מתוך החברים הצביעו בעד הרב יעקב אריאל, ורק שלושה מהם - בנט, שקד ואורבך, בעד הרב סתיו.

"קודם שיפתרו את הבעיות הפנימיות שלהם לאחר שרוב החברים שם רוצים את הרב סתו ולא את הרב אריאל, אחר כך שיאשימו אותנו ויביאו לנו דרישות", טוענים גורמים בש"ס.

אמש, בשעת לילה מאוחרת, הגיש השר אריאל ערר על חוק שטרן. יש הטוענים כי הערר נוסח בשיתוף פעולה עם גורמים בכירים בש"ס, אך אין לכך כל אישור רשמי.

הבוקר, לאחר שבבית היהודי הבינו כי אפסו הסיכויים להשיג את מבוקשם מש"ס, ניסו קודקודי הסיעה להזעיק את אריאל כדי שיסיר את הערר (על פי החוק רק הוא יכול להסירו), אלא שהאיש 'לא אותר'. "הדבר נעשה בתיאום ובכוונה תחילה", יש המסבירים.

בבית היהודי, לעומת זאת, מסבירים כי העובדה שהחוק לא עבר היום במליאה נובעת לא מהעובדה לפיה לא אותר אריאל אלא מכך שיו"ר הקואליציה יריב לוין הודיע שמאוחר מדי מכדי להכליל את הסעיף בסדר היום, לאחר שהוסר ממנו עם הגשת הערר.

ברקע נעשים ניסיונות להפריח לחלל אמירות בדבר דילים, כביכול, של הבית היהודי עם גורמים ב'דגל התורה', לדברים כמובן אין כל אישור בדגל, שכבר הבהירה בעבר שהגראי"ל שטינמן מתנגד לכל דיל עם הבית היהודי ואף נעשה תיאום בכיוון בין חזון איש להקבלן.

ומה הלאה? בסיעת הבית היהודי הבהירו היום, כי הושגה הסכמה באשר להרכב הגוף הבוחר: "ההסכמה הושגה בין ח"כ אלעזר שטרן, יוזם החוק, לבין הרב אלי בן דהאן המייצג הבית היהודי ובהיוועצות עם הרב דרוקמן", וכי רק "מפאת אילוצים טכניים לא עלה החוק היום להצבעה טרומית".

הוא יעלה להצבעה בעוד כשבועיים, מבטיחים בבית היהודי. אנו נמתין ונעקוב.
רבנות ראשית הבית היהודי ש''ס הרב עמאר הרב דרוקמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד