כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אבא נפטר"

נאמן הבית, ר' אל'ה: "היה קשה לי להיפרד, נישקתי את ידו הקדושה"

תלמידו המובהק ומקורבו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל מעלה זכרונות וגעגועים בראיון נרגש למגזין 'במה' ונזכר ברגעי הפרידה ממרן שר התורה ששהה בארה"ב בעת הסתלקותו. מיוחד

נאמן הבית, ר' אל'ה: "היה קשה לי להיפרד, נישקתי את ידו הקדושה"
הגר"א מן עם מורו ורבו הגרח"ק זצ"ל צילום: שוקי לרר

תלמידו ומקורבו של מרן שר התורה זצוק"ל, הגאון רבי אליהו מן, מראשי ישיבת 'אור ישראל', שוהה בימים אלו בניכר במסגרת הנסיעה השנתית למען הכולל 'בית הלל' בבני ברק.

הסתלקותו הפתאומית של מרן שר התורה זצוק"ל תפסה את ר' אל'ה בעודו שוהה בניכר, הביאה לכך שבכל הקהילות המרכזיות היכן שנמצא מנצלים את ההזדמנות המיוחדת בשהותו של הגר"א מן, עליו התבטא רבי חיים זצ"ל בהתבטאות נדירה: "בר סמכא ודייקא".

בראיון נרגש ובלעדי למגזין 'במה', מעלה הגר"א מן שהיה סמוך על שולחנו עשרות בשנים זכרונות וגעגועים, בין השאר הוא מספר על הפגישה האחרונה והפרידה ממרן שר התורה: "היה זה בא' ראש חודש אדר א', אחרי מעריב. ניגשתי לרבינו וזכיתי לקבל את ברכתו בפעם האחרונה. היה קשה לי מאוד להיפרד ונישקתי את ידו הקדושה.

"תמיד כשהייתי נוסע לחו"ל - לנסיעה השנתית למען כולל 'בית הלל' שמונה היום כ-610 תלמידי חכמים מיוחדים משם תצא תורה לישראל, כך כתב רבינו בכתב ידו - תמיד היה קם ומלווה אותי עד הדלת. סיפר לי רבי ישעיה אפשטיין, שבכל יום היה שואל רבינו, 'מתי ר' אל'ה בא'.

"באחת הפעמים שהייתי בחו"ל, סיפר לי ר' ישעיה: היינו הולכים לים עם רבינו אחרי תפילת ותיקין. רבינו ישב על יד הים וראה אוניה באה מרחוק. אמר רבינו לבן שלו, 'אולי ר' אל'ה בא עם האוניה הזאת?...' עם החיוך המיוחד של רבינו שתמיד היה נסוך על פניו".

"אני אמנם בימים אלה נמצא בגולה" סיפר ר' אל'ה, אבל מרגישים את האבלות הנוראה בכל מקום, ממש אבל גדול ליהודים. בכל מקום מרגישים שממש איבדו את הכל. איבדנו את הכל, איבדנו אבא ואיבדנו את הכל. אנשים פשוטים שואלים אותי כאן על עשיית קריעה בבגד והאם לומר דיין האמת, ההרגשה שהאבא נפטר. נפלה עטרת ראשינו. לפעמים זו עטרה, פה נפל הראש! כי גדולה מיתת צדיקים יותר משריפת בית אלוקינו".

הרב חיים קנייבסקי הגר''א מן הרב אליהו מן במה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד