י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלפני יותר מ-30 שנה

תיעוד נדיר והיסטורי מהגר"ח: "הראש ישיבה עושה לשם שמים"

"הראש ישיבה (הרב שך) עושה לשם שמים; הכי גדול מה שיש בשבילנו בעולם; דרך ארץ שיהיה בשבילו" התבטא מרן הרב חיים קנייבסקי זצ"ל לפני למעלה משלושים שנה לחברי 'דגל התורה' שעלו להתייעצות במעונו • 'בחדרי חרדים' עם התיעוד הנדיר והקשר בין הרב והתלמיד • צפו

תיעוד נדיר והיסטורי מהגר"ח: "הראש ישיבה עושה לשם שמים"
חברי דגל התורה אצל הגרח"ק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בימים של הקמת תנועת – 'דגל התורה', היווה מרן שר התורה זצ"ל כאחד ממובילי המערכה, מרן הגר"ח ראה בכך חובה אישית להתייצב לימין רבו הגדול מרן ראש הישיבה בעל ה'אבי עזרי' הגראמ"מ שך זצ"ל שהקים את המפלגה, אותו ראה כמורו ורבו המובהק מתקופת לימודיו בישיבת לומז'א.

מרן הגר"ח היה משתתף בצעד חריג ועומד בראש כל הכינוסים של הקמת התנועה, בתקופה בה לא נטל חלק בפעילות ציבורית, אך לאור בקשתו של הרב שך הסכים להשתתף והרב שך שמח במיוחד.

בלב כולם חרוטים דבריו המפליגים שהשמיע מרן ראש הישיבה הרב שך אודות גדלותו של מרן שר התורה, שכאמור היה תלמידו מתקופת לימודיו בישיבת לומז'א.

בימים שלאחר הקמת 'דגל התורה' השתתף מרן בכינוס בחירות שהתקיים ברחובה של עיר ברחוב בן יעקב בבני ברק. בעת משאו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, "אין לי כח לדבר, אני רק נטפל לדבר מצוה, ב"ה יושבים כאן גדולים, גדולי ישראל, אפשר הכי גדול מה שיש לנו בעולם, בהלכה ובכל דבר, איזהו תלמיד חכם זה ששואלים אותו בכל מקום ואומר". "דרך ארץ שיהיה בשבילו".

בהסרטה שאנו מפרסמים כעת נראה מרן שר התורה מקבל באותם ימים את ראשי התנועה הרב אברהם רביץ ז"ל הרב חיים ברילנט ז"ל ראש תנועת צא"י ויבלחט"א ראש המפלגה חבר הכנסת משה גפני, בדבריו אומר להם מרן שר התורה: "אז מ' טוהט לשם שמים זעט מען סייעתא דשמיא. אז די ראש ישיבה מיינט לשם שמים איז קיין ספק נישט". ובתרגום באם עושים לשם שמים יש סייעתא דשמיא. ושהראש ישיבה (הגרא"מ שך) התכוון לשם שמים זה בלי ספק".

בהמשך הפגישה מבקש ממנו הרב אברהם רביץ את ברכתו לקראת הדיון בוועדת הבחירות על אישור האותיות 'עץ' והיות ויש מי שמערערים על כך. ובירך: 'ה' יעזור שתצליחו בעזר ה'.

הרב חיים קנייבסקי הרב קנייבסקי הרב שך דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד