כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
זוכרים להזיז מחוגים?

הלילה בשעה 02:00 עוברים לשעון קיץ

שעון הקיץ ייכנס לתוקף הלילה, בין חמישי לשישי, בשעה 02:00 לפנות בוקר, כשהשעה תזוז קדימה ל-03:00, ויהיה בתוקף עד לסוף חודש אוקטובר - תקופה של כשבעה חודשים

הלילה בשעה 02:00 עוברים לשעון קיץ
שעון יד. אילוסטרציה צילום: unsplash

הלילה, ליל שישי, בשעה 2:00 בלילה, ייכנס שעון הקיץ 2022 לתוקפו בישראל, כשמחוגי השעון יוזזו שעה אחת קדימה לשעה 3:00.

בעקבות הזזת השעון נאבד שעת שינה במהלך הלילה, בישיבות רבות מאחרים את התפילה מאחר וגם סוף זמן קריאת שמע מתאחר בשעה. שעון הקיץ יסתיים כעבור 219 ימים, ביום ראשון, ה-30 באוקטובר, 2022.

שרת הפנים איילת שקד ניסתה לקדם הארכה של שעון הקיץ, כך שיחל בתחילת חודש מארס במקום בסופו. בנובמבר היא הודיעה כי בכוונתה לקדם תיקון לחוק בנושא, אך ברשות שדות התעופה הבהירו כי לא יספיקו להיערך בזמן, והתכנית נדחתה לפחות בשנה.

אתמול דווח ב'בחדרי חרדים' מבדיקה שביצעו אגף הכלכלה של התאחדות התעשיינים עולה כי התועלת הכלכלית של שעון הקיץ למשק היא בעלות של 300 מיליון שקל.

התועלת הכלכלית הינה תוצאה של כמה פרמטרים: ראשית החיסכון באנרגיה עומד על עד 60 מיליון שקל, שנית, השיפור בפריון העבודה ובכושר התחרות של המשק לצד גידול במכירות ענפי הבילוי, פנאי ותיירות עומד על כ- 240 מיליון שקל.

כל זאת לצד תועלות נוספות מהמעבר לשעון קיץ: התאמת השעון מהווה צעד חשוב בשיתוף הפעולה ובעבודה המשותפת אל מול מדינות אירופה, ויש בה משום תרומה לפעילות הכלכלית של המשק הישראלי במגוון ענפים. בנוסף שעת האור הנוספת מעודדת פעילות תרבות ופנאי משפחתית וקהילתית בקרב כלל הגילאים ובדגש על ילדים ובני נוער.

כמו כן מתוך עמדת משרד הבריאות, עולה כי להרחבת משך החלתו של שעון הקיץ עשויה להיות השפעה חיובית על בריאות האדם – גופנית ונפשית.

יו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "בשל התועלות הכלכליות הגדולות של שעון הקיץ למשק, אנו קוראים לממשלת ישראל להחיל אותו לאורך כל השנה. החלת שעון הקיץ תקפיץ את התפוקה במשק וכל תושבי ישראל יזכו לעלייה ברמת החיים בהתאם".

שעון קיץ הזזת השעון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד