י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

כל "היטלר" כזה זורק עוד משפחת אברכים לעוני

הם אומרים עלינו "טפילים" - ואתם משיבים ב"היטלר" • אל 'תשמרו על כבודנו' במחיר המטת עוני עלינו • 'גרשון וייס' עונה לחיים ולדר ומסביר מדוע הוא כותב בשם בדוי

אברכים. צילום: משה ויסברג
אברכים. צילום: משה ויסברג



חיים, נכון. אני מופיע בשם בדוי. אך מי כמוך מבין מדוע בחרתי בזה. שכן, מה לעשות, אני פוחד מהאלימות הנהוגה במחננו נגד כל מי שחושבים אחרת ממך ומחבריך. אני גר בעיר חרדית. אתה מבין אותי בוודאי.

ולגופו של עניין, היות ותגובתך מעידה על ליקוי ב'הבנת הנקרא' אסביר עצמי שוב, ביתר בהירות:

בשם חברי, אברכים יקרים שאינם עתירי פרנסה כחבריך בתקשורת החרדית, אלא חיים בעוני ומחסור, ודאגת המחר לופתת את גרונם, אני מבקש ממך ומחבריך רחמים וחמלה. אנא, רחמו עלינו.

עוד בנושא
הסיפור העצוב של "גרשון וייס" • חיים ולדר על המסבירנים-מטעם-עצמם
חיים ולדר חולל סערה: השווה בין היטלר ללפיד
שנאת נפש בלי חשבון • טורו של חיים ולדר
ולדר, מי יתקן הנזק שגרמת? • טור אישי על הסברה חרדית

גם אם נניח שהסגנון המתלהם שלכם מציל את כבודנו הנרמס והמושפל, וכאשר החילונים ו"הבית של גויים" אומרים עלינו אמירות קשות, אתם נחלצים (ב"מסירות נפש", יש להוסיף) להגנתנו, לא מחרישים, ומראים להם שאתם יודעים להטיל בהם רפש טוב יותר מהם.

הם אומרים עלינו "טפילים" - ואתם מכים אותם ב"היטלר".

הם מכנים אותנו "משתמטים" - ואתם מחזירים להם מנה אחת אפיים ב"אנטישמים".

הם קוראים לנו להיכנס למעגל העבודה - ואתם בכישרון גאוני הולמים בהם ב"מרעיבי ילדים".

כתשובה למאמרי ביקורת ושטנה על חרדים, אתם "כמין ימא לטיגני" עונים להם במאות מאמרים נוטפי לעג, גידופים, וכינויים כ"פרעה, נבוכדנצר, אנטיוכוס", "צוררים בעלי סמיכה לרבנות", רמיזות עבות כקורה לגרמניה ההיא, ועוד כהנה וכהנה כיד ה' הטובה עליכם.

תודה, באמת תודה שאתם מצילים את כבודנו ומראים להם שאנחנו יודעים לשנוא פי אלף מהם. רק בגללכם אנחנו יכולים ללכת בקומה זקופה עם חיוך על השפתיים. באמת, איך היינו מסתדרים בלעדיכם?

מי התיר לכם "לשמור על כבודנו"?

עם כל זאת, לאחר אלפי התודות להם אתם ראויים, אתם בוודאי לא טיפשים עד כדי כך לחשוב שתשפוכת האמירות והמאמרים בסגנון זה משכנעת את ה'פריצים' לחזור בהם מכוונותיהם הרעות.

הרי גם אתם יודעים שההיפך נכון. המוטיבציה לסגור עוד סיבוב בברז החמצן הכלכלי שלנו גוברת ומתעצמת בגינכם.

אנא תרחמו. מי התיר לכם "לשמור על כבודנו" במחיר הכבד של עוני ומחסור? מי התיר לך ולחבריך להסית נגדנו את גורמי השלטון? הרי עדיף להישאר מושפלים ושבעים, מאשר להיות "גברים" ורעבים.

מי לימד אתכם לסמוך על "בטחון", כאילו בדרך נס ישלח לנו הקב"ה משמיים תקציבי ענק כחלופת הגזרות הכלכליות. זו דעת תורה? תודו על האמת: לא הייתם סומכים על ניסים שכאלו לולי חשבונות הבנק התפוחים שלכם. אז להמר בניסים על חשבוננו?

אתם, ורק אתם, סיבת השנאה, הבוז, והלעג, ליראי ה' ולשומרי מצוותיו. גם אם תכתבו אלפי מאמרים לשכנע אותנו ששנאת החילונים היא שנאה 'על טבעית' שהוטמעה בבריאה, הדבר לא הופך זאת לאמת.

רק מאמרים הפונים להגיון ולשכל הישר ישכנעו את דעת הקהל בצדקתנו. רק מאמרים שיוכיחו במספרים שאנו לא חיים על חשבונם של החילונים, ישכנעו אותם שאנו לא טפילים - ומי שקורא לנו כך הוא עצמו איש בזוי.

רק מאמרים ואמירות טבולות בנעם, בשפה מכובדת ומכבדת, יראו לחילונים פנים חרדיות יפות יותר מהפנים המכוערות שאתם מציגים בתקשורת.

רק מאמרים שכאלה יתקנו את הנזקים שאתה וחבריך בתקשורת החרדית גורמים לנו עשרות בשנים. העדר הכישרון והיכולת לכתוב מאמרים ראויים, אינם סיבה ללעג ובוז שרושפים דבריך נגד מאמרים מהסוג הזה.

אנא תרחמו עלינו. כל "היטלר" כזה זורק עוד משפחת אברכים לזרועות העוני.

למה אתה לא נזהר מלפתוח תיבת פנדורה?

לא כתבתי מילה וחצי מילה על הכשל הערכי שבסגנון כתיבה מתלהם, מגדף ומחרף. אני מכיר את הנפשות הפועלות: אין עם מי לדבר. לכן ניסיתי רק להסביר מדוע זה לא משתלם לנו.

אבל כהערת סיום, שאלה לי אליך הרב ולדר:

מי כמוך יודע שאפשר להוציא טקסטים רבים ממאמרי ההשקפה שלך וחבריך המתייחסים לציבור החילוני ומנהיגיו, שאם יציבו את אותם טקסטים מול מאמרים מה'העיתונות האנטישמית', אף אחד לא ירגיש בהבדל.

מי כמוך יודע שחלק מהקריקטורות המתפרסמות בעיתונך, המתארים את החילונים כאילו נלקחו מהעיתונות שלפני 70 שנה. הרי די לקרוא את מודעות ה'חרד"ק', המדברים על "הזיהןם הסביבתי שחיידקי החיילים חרדים מפיצים", להביט בקריקטורת המלוות אותם - ואתה מקבל תחושה שאתה בגרמניה הנאצית.

וכי היית רוצה שאי מי משונאי החרדים יציב מראה מולנו? לאן נוביל אז את חרפתנו? למה אתה לא נזהר מלפתוח תיבת פנדורה שכזו?

לאסוננו הצוהר היחיד של החברה החילונית להביט בנו היא התקשורת החרדית. מה חטאנו שאתם הם אלה שמדבררים אותנו?
חיים ולדר תקשורת חרדית חרדים ביקורת חילונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד