י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
באמצעות 'מחנות סינון'

15,000 תושבים גורשו בכוח ממריופול לרוסיה

חיילים רוסים מגרשים בכוח את האוקראינים בהמוניהם מהריסות העיר מריופול ל'מחנות סינון' ולאחר מכן לתוך רוסיה, כך טוענים גורמים רשמיים. האוקראינים מתחננים לצוותים הומניטריים שיקבלו גישה לעיר הנצורה מזה כשבועיים ברציפות

15,000 תושבים גורשו בכוח ממריופול לרוסיה
פינוי אזרחים מאוקראינה צילום: משטרת אוקראינה

לפחות 15,000 תושבים גורשו בכוח מהעיר מריופול באוקראינה, מאז שנכבשה על ידי כוחות רוסים. כך מסרו הרשויות המקומיות. הרשויות הזהירו כי על פי ההערכות 100,000 תושבים שנותרו מאחור, נמצאים במצוקה נואשת ללא גישה למזון, מים או חַשמל.

שירותי הביטחון של אוקראינה טענו כי זיהו 'מחנה סינון', שהוקם בעיר דוקוצ'ייבסק, באזור דונייצק, וטענו כי קציני ביון (FSB) רוסים פועלים למיין את האזרחים המגורשים כדי לזהות כל מי שיש לו קשר לכוחות החירום באוקראינה. עובדי עירייה, משטרה או צבא.

אלה שנחשדו כחלק מהמערך העירוני או איש ביטחון, על ידי ה-FSB, מגורשים לרוסיה עצמה לאזורים מרוחקים - במיוחד סחלין, אי מול החוף הצפוני של יפן - שם הם נאלצים לחתום על מסמכים המגבילים אותם להישאר באזור לפחות לשנתיים הקרובות.

בינתיים מתנהלים קרבות עזים ברחובות מריופול, שם כוחות אוקראינים שהיו במצור כמעט חודש מנסים להחזיק את העיר כנגד כל הסיכויים. על מנת לכבוש את העיר, כוחות רוסים הפגיזו אותה ללא הבחנה במשך שבועות - והותירו לפי הערכות 90% מהמבנים עם נזק למרות שמאות אלפי אנשים חפים מפשע היו לכודים בה.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בנאום וידאו בפני הפרלמנט של איטליה ביום שלישי האחרון, כי "לא נותר דבר" במריופול לאחר שבועות של הפצצות רוסיות. ראש הוועד הבינלאומי של הצלב האדום אמר ביום חמישי כי יש צורך בהסכמה בין צבא רוסיה לאוקראינה לפני שניתן יהיה לפנות אזרחים כראוי מאוקראינה. כרגע הרוסים לא מאפשרים פינוי בטוח.

מריופול מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד