י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
יחסים עכורים בין המעצמות

הפנטגון מאשר: הקרמלין דוחה שיחות משר ההגנה ומהרמטכ"ל

הרוסים לא עונים לטלפונים של האמריקאים. חוסר תקשורת בין המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם מעורר עוד יותר חשש מאסון כאשר טילים ממשיכים להתעופף בשמי אוקראינה | "עשינו מספר ניסיונות אבל הם לא ענו", אמר דובר הפנטגון ג'ון קירבי

הפנטגון מאשר: הקרמלין דוחה שיחות משר ההגנה ומהרמטכ"ל
ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

ניסיונות רבים של מנהיגי צבא ארה"ב לדבר עם עמיתיהם הרוסים נדחו על ידי מוסקבה, מה שמעלה חשש שחישוב שגוי בשדה הקרב עלול להכניס את אוקראינה והעולם למשבר. מאחר וכוחות נאט"ו מתאמנים בסמוך לגבול אוקראינה-פולין, וחישוב מטעה של אחד הטילים, עלול לגרום למלחמה עם הרוסים.

מאז פלישת רוסיה לאוקראינה, שר ההגנה לויד אוסטין והרמטכ"ל הגנרל מארק מיילי, ניסו לתפוס בטלפון את שר ההגנה סרגיי שויגו ואת הגנרל ולרי גראסימוב. אבל הרוסים לא מגיבים, כך לפי דובר הפנטגון, ג'ון קירבי.

המהלך של הרוסים משאיר את שתי המעצמות הגרעיניות הגדולות בעולם בחושך, לגבי מה שאחד הצדדים עלול לעשות ברגע קריטי. "אנחנו חושבים שהתקשורת עם הרוסים חשובה במיוחד עכשיו - למעשה עכשיו יותר מתמיד", אמר קירבי לרשת 'פוקס ניוז' והוסיף: "לתקשר עם עמיתינו הרוסים ולוודא שנוכל להעביר את דאגותינו המתמשכות לגבי המצב".

"ניסינו בהזדמנויות רבות לחבר את השר אוסטין עם מקבילו. היו"ר מילי, יו"ר המטות המשולבים, ניסה גם הוא להתחבר עם מקבילו. עשינו כאן מספר ניסיונות אבל הם לא ענו, הם סירבו לקבל את השיחות" אמר הדובר.

פנטגון מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד