י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קשרו קשר ליצירת נרטיב שקרי

חמש שנים אחרי שניצח: טראמפ תובע 72 מיליון דולר

נשיא ארה"ב ה-45 טראמפ תובע את מי שהפסידה לו בהתמודדות על הנשיאות ב-2016 ואישים נוספים בגין קשירת קשר ליצירת נרטיב שקרי לפיו שיתף פעולה עם רוסיה במהלך מסע הבחירות כדי לנצח אותן

חמש שנים אחרי שניצח: טראמפ תובע 72 מיליון דולר
דונלד טראמפ צילום: ועידת CPAC 2021

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, הגיש תביעה נגד המתמודדת נגדו ב-2016 הילרי קלינטון והוועדה הלאומית הדמוקרטית וזאת בגין קשירת קשר "לתת נרטיב שקרי" במהלך מסע הבחירות לנשיאות ב-2016, שטראמפ כביכול שיתף פעולה עם רוסיה.

בתביעה נכתב כי הנאשמים השתמשו ב"מקורות מידע רגישים ביותר" כדי ליצור את הנרטיב הזה באופן ש"אפילו אירועי ווטרגייט מחווירים בהשוואה". התביעה מגיעה 5 שנים לאחר שטראמפ ניצח את הילרי וכשלוש שנים לאחר שהיועץ המיוחד רוברט מולר אמר כי מסע הבחירות של טראמפ היה קשור להצעות סיוע רוסיות. דבר שהתברר כשקר מוחלט.

התביעה דורשת פיצויים בסך 72 מיליון דולרים וטוענת כי ניסיונות הדמוקרטים היו מאמץ "לזייף את הבחירות".

"כאשר ההימור שלהם נכשל, ודונלד טראמפ נבחר, מאמצי הנאשמים המשיכו ללא הפוגה, רק העבירו את המיקוד שלהם לערעור הממשל הנשיאותי שלו", נכתב בתביעה.

כזכור, לפני מספר חודשים נטען כי הקמפיין לנשיאות של הילרי קלינטון ב-2016 שילם לחברת אינטרנט כדי "להסתנן" לשרתים במגדל טראמפ ובבית הלבן כדי לקשר את דונלד טראמפ לרוסיה, כך נטען בתיק משפטי חדש.

הדיווח על כך פורסם ברשת 'פוקס ניוז' לפיו תובע ממשרד המשפטים שהופקד על חקירת מקורות החקירה הרוסית של ה-FBI, למעשה מאשר את טענות הרפובליקנים, על האשמות שווא ארוכות השנים של הדמוקרטים על קנוניה אפשרית בין טראמפ לפוטין.

היועץ המיוחד ג'ון דורהאם הגיש בקשה לבדיקה הקשורה לניגודי אינטרסים פוטנציאליים של עורך דין מטעם קלינטון, מייקל זוסמן, שהואשם בשקרים לסוכני FBI. על פי החשד, זוסמן אמר ל-FBI שהוא לא עובד מטעם קלינטון כשהציג לסוכנות מסמכים שקושרים לכאורה את ארגון טראמפ לבנק הקשור בקרמלין חודשיים לפני הבחירות של 2016.

אך רישומים הראו שהוא "חייב שוב ושוב את קמפיין קלינטון על עבודתו על האשמות של בנק-1 הרוסי", שכללה חברת חקירות, בכיר בטכנולוגיה, חוקרי סייבר ועובדים רבים בחברות אינטרנט, ואלו ניסו לפרוץ לשרתים כדי לפברק קשר בין טראמפ לפוטין.

המעורבות הרוסית בבחירות בארצות הברית הילרי קלינטון דונלד טראמפ תביעה משפטית תביעה נזיקית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד