י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ה'דיל הליטאי': הרב שמואל אליהו בעד רב חרדי-אשכנזי

המירוץ לרבנות: ערוץ ישיר בין 'תקומה' לקודקודי ההנהגה הליטאית • הליטאיים מעדיפים את הרב שמואל אליהו על פני הרב אברהם יוסף, בתמורה לרב אשכנזי-חרדי

הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש90
הרב שמואל אליהו. צילום: פלאש90

במהלך הימים האחרונים, בעקבות נתק שנוצר בין חזון-איש 5 להקבלן 45, החלו הקודקודים הליטאיים לבחוש במירוץ הבחירות של הרבנים הראשיים.

לפני כשבועיים פורסם כי בית הגראי"ל שטיינמן העביר מכתב, שכלל התחייבות של הגראי"ל שטיינמן לשיתוף פעולה עם הגר"ע יוסף בכל הקשור לבחירת הרבנים הראשיים. בחזון-איש 5 כעסו על עצם ההדלפה של שיגור המכתב, והכחישו כי קיימת חתימה כזו. מעדות ישירה של שני בכירים בש"ס, שראו את המכתב, עולה כי אחד מקודקודי חזון-איש 5 - ולא הגראי"ל עצמו - הוא שכתב את המכתב, שהיוזמה לשיגורו הגיעה מכיוון ח"כ אריה דרעי, אז עדיין אחד משלושה יו"ר.

שלא באופן רשמי, אנשיו של דרעי אף הואשמו בפרסום קיומו של מכתב שכזה. המאשימים הזכירו כי "בזמן אלי ישי כיו"ר היו מגעים ישירים כל העת בין שני הבתים, אך אלה מעולם לא הודלפו לתקשורת".

קרע ב'בית היהודי' • השר אורי אריאל בעד הדיל עם ש"ס

השמועה הבאה דיברה על מכתב מקביל, אותו שיגר חזרה הגר"ע יוסף אל הגראי"ל שטיינמן, ובו התחייבות לשיתוף פעולה. קיומו של מכתב כזה הוכחש באופן רשמי.

מאז חל נתק מוחלט בין שני הבתים. בחזון-איש אף האשימו את דרעי בקידום דיל עם הבית היהודי. מקורבי דרעי השיבו, כי התחייבו לשיתוף פעולה - אך לא לציות.

מתברר כי במהלך הימים האחרונים, ולאחר שבבית היהודי התייאשו מדיל עליו יתחייב הגר"ע יוסף בקולו, הם פתחו בערוץ ישיר מול קודקודי ההנהגה הליטאית, במטרה להגיע לסיכום.

על קיומו של הערוץ הזה אין, כמובן, כל אישור רשמי, באשר באופן רשמי לא נושאים ונותנים עם 'הבית היהודי'. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הערוץ הוא מול קודקודי תנועת 'תקומה' ולא ישירות מול ההנהגה של 'הבית היהודי', אולי זו הסיבה לכך שבש"ס מסכימים לערוץ שכזה.

מה שמפתיע בסיפור הוא שהקודקודים הליטאיים מעדיפים את הרב שמואל אליהו על פני הרב אברהם יוסף, בנו של הגר"ע. מבחינתם, דיל שיכלול את הרב אליהו בתמורה לרב אשכנזי-חרדי - בהחלט מקובל.
רבנות ראשית הרב שמואל אליהו תקומה רב אשכנזי ש''ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד