ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
חתונה לילית במאה שערים

הדרמה הגיעה לסיומה: הכלה חזרה - והחופה התקיימה באישון לילה

מאות מתושבי ירושלים השתתפו הלילה בחתונת בני הזוג, שרק כמה שעות קודם לא היה ברור אם תתקיים - לאחר שהכלה נעלמה | החופה החלה באישון ליל, בהשתתפות רבנים ודיינים | יואליש קרויס: "מי שלא ראה את השמחה של מאות משתתפי החתונה, לא ראה שמחה מימיו"

הדרמה הגיעה לסיומה: הכלה חזרה - והחופה התקיימה באישון לילה
החתונה במאה שערים צילום: ישראל קרויס

אחרי שעות מורטות - הדרמה הלילית בשכונת מאה שערים הגיעה לסיומה: מעט אחרי השעה 3:00 לפנות בוקר החלה חופתם של בני הזוג, לאחר שבמהלך היממה האחרונה התחוללה דרמה של ממש. עקבותיה של הכלה, נזכיר, נעלמו שעות ספורות לפני שהייתה אמורה להתחיל שמחת החתונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לאורך הלילה נעשו מאמצים, בהם השתתפו רבנים ואישי ציבור, בניסיון לשכנע את הכלה ובני משפחה לקיים את החתונה כמתוכנן. מאות מתושבי מאה שערים הגיעו לשמח את החתן והכלה בחתונה שנמשכה עד אור הבוקר.

כפי שדווח אתמול ב'בחדרי חרדים', האורחים שהוזמנו להשתתף בשמחת הכלולות של בני הזוג, שהתארסו רק לפני כחודש, עודכנו אמש כי החתונה לא תתקיים לפי שעה. הסיבה: הכלה נעלמה. בני משפחתו של החתן הפעילו מאמצים במטרה להשיב את הכלה ולקיים את החתונה כמתוכנן.

שמחת החתונה. צילום: ישראל קרויס.

גורמים המעורים בפרטים אמרו ל'בחדרי חרדים' כי חלקים ממשפחתה של הכלה הביעו התנגדות לקיום החתונה, אך אלו נתנו את הסכמתם בסופו של דבר. בימים האחרונים הם חזרו בהם והחליטו לבטל את החתונה.

בסביבתו של החתן עודכנו בשעות שלפני החתונה כי הכלה ככל הנראה עזבה את ירושלים, ומסתתרת בסיוע של אחת מבנות המשפחה באזור המרכז. בני המשפחה של החתן אף פנו למשטרה. דבר האירוסים של בני הזוג פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. האירוע הוביל לשמחה גדולה בשכונת בתי אונגרין בפרט, ובירושלים בכלל, לרגל שמחת אירוסיו של תושב השכונה, בן ה-64 שמצא את זיווגו עם הכלה בת ה-50, בשעה טובה.

"מי שלא ראה את השמחה של מאות משתתפי החתונה, לא ראה שמחה מימיו", אומר ל'בחדרי חרדים' יואליש קרויס, קמב"ץ 'העדה החרדית' ואיש מאה שערים שהשתתף בשמחת החתונה. "החתן", הוא מוסיף, "הפיח רוח חיה בכל אלו שמעוכבי שידוך. הגיעו לשמוח בשמחתו מאות בני ירושלים, רבנים מו"צים עסקנים וכן חברים שלו מהתלמוד תורה, ישיבה קטנה, ישיבה גדולה וכן חברים שלמדו איתו בכולל".

בשעה 1:00 בלילה נכנס החתן לאולם 'בנות ירושלים', אז החלה קבלת פנים כשהאורחים הרבים פתחו בשירי רגש. האולם, כך לפי קרויס, התמלא עד אפס מקום. "הייתה התעוררות כמו בכל נדרי", הוא אומר. בשעת לילה מאוחרת החלה החופה ובסידור הקידושין כובד משגיח ישיבת רחמסטריווקא הגה"צ המשפיע רבי יצחק משה ארלנגר.

מעט אחרי השעה 3:00 אמר החתן "הרי את מקודשת". מי שכובד בקריאת הכתובה, הוא הרה"ג רבי משה ברנדסדורפר, ראש בד"ץ 'היכל הוראה', אשר השקיע רבות במטרה להוציא אל הפועל את החתונה.

מעמד החופה לפנות בוקר.

הגאון הרב דוד בצרי, ראש ישיבת השלום, כובד בשתי הברכות הראשונות. בברכה השלישית כובד האדמו"ר מקרעטשניף - טשרנוביץ ואח החתן כובד בברכה רביעית. את הרב אפרים שטרן, החברותא של החתן, כיבדו בברכה חמישית. הרה"ג ר' חיים יוסף גפנר, מנכ"ל קופת ועד הרבנים, כובד בברכה השישית. בברכה אחריתא כובד הרב משה דייטש - אחיין החתן, ומייד לאחר מכן פצחו המשתתפים בשירה וריקודים שנמשכו עד אור הבוקר.

שכונת מאה שערים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד