י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

קניית הקולות בבית היהודי • סלומיאנסקי נחקר באזהרה

יו"ר ועדת הכספים ח"כ ניסן סלומיאנסקי - נחקר באזהרה בחשד לקניית קולות במהלך הפריימריז לבית היהודי • סלומיאנסקי: "שמח על ההזדמנות להסיר את העננה"

ניסן סלומיאנסקי. צילום: פלאש90
ניסן סלומיאנסקי. צילום: פלאש90

יו״ר ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי, נחקר היום (ה') באזהרה בחשד למימון קולות מתפקדים במסגרת הבחירות המקדימות למפלגת הבית היהודי.

החקירה נערכה במשרדי היחידה לחקירות הונאה ונמשכה כשש שעות, בסיומה שוחרר סלומיאנסקי לביתו.

פרקליטתו של סלומיאנסקי, עו"ד רחל תורן, מסרה בשמו כי הוא "שמח על ההזדמנות שניתנה לו למסור את כל הפרטים הנוגעים לעניין זה ולהסיר אחת ולתמיד את העננה סביב תקופת הפריימריז במפלגה. הוא סומך את ידיו על המשטרה והפרקליטות ומקווה שבכך תמה הפרשה".

בדצמבר 2012 נפתחה החקירה בעקבות טענות של קבלני קולות בבית היהודי, לפיהן סיפקו תמורת תשלום אלפי תומכים שהצביעו עבור סלומיאנסקי בבחירות הפנימיות במפלגה. זאת, בין השאר, בתמורה לתשלום שהועבר לכאורה לסיוע לישיבה ברעננה בה עבד אחד מקבלני הקולות.

אחד הקבלנים, אביחי עמרוסי, נחקר כמה פעמים במשרדי היחידה, וככל הידוע חזר על מרבית טענותיו באוזני חוקרי המשטרה.

החקירה נפתחה לאחר שחוקר פרטי הקליט את עמרוסי מתרברב באזניו כיצד קיבל, לכאורה, עשרות אלפי דולרים מסלומיאנסקי תמורת מתפקדים שיצביעו עבורו.

החומר נאסף על ידי מקורבים לנפתלי בנט, בעיצומה של התמודדותו על ראשות הבית היהודי מול היו"ר לשעבר, זבולון אורלב.

מהחומרים שנאספו באמצעות משרד חקירות פרטי ופעילים שסייעו למטה בנט, עלתה תמונה קשה – לכאורה – ולפיה הקבלנים פועלים לקידום מתמודדים ברשימה תמורת תשלום של מאות אלפי שקלים.

בנט אישר כי הוא זה שעמד מאחורי הזמנת שירותי משרד החקירות במהלך מסע הבחירות של המפלגה. לדבריו, הוא עשה זאת בעקבות עדויות על התנהלות בלתי חוקית של פוקדים. עם זאת, הוא לא הסביר איך הגיעו ההקלטות המפלילות דווקא לכלי התקשורת. במהלך דבריו ביקש להביע גיבוי עקרוני לסלומיאנסקי, כל עוד לא הוכחו הטענות נגדו. לדברי בנט, "כל עוד מתקיימת בדיקה במשטרה, עלינו לתת גיבוי מלא לכל החברים".
סלומיאנסקי הבית היהודי קולות משטרה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד