כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מחאת הסמינרים בכותל • צפו בוידאו בלעדי

רבבת בנות סמינרים הגיעו לרחבת הכותל המערבי למחות נגד 'נשות הכותל' • מפגינים השליכו בקבוקים וחפצים - שלושה נעצרו • צפו בוידאו מהפרובוקציות וראיונות מהשטח

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

מתיחות ועימותים הבוקר (ו) ברחבת הכותל המערבי: יותר מ-15 אלף חרדים וחרדיות נענו לקריאת הגראי"ל שטיינמן והגר"ע יוסף והתכנסו ליד שריד בית המקדש, לקראת הגעתן של חברות ארגון 'נשות הכותל', לתפילת ראש חודש סיוון בעזרת הנשים.

כ-20 מ'נשות הכותל' הגיעו מעט לאחר השעה 6 וחצי, ירדו לרחבה התחתונה בעזרת הנשים, התעטפו בטליתות - והתראיינו לכלי התקשורת. אחר-כך עלו לרחבה העליונה, שהייתה עמוסה בגברים, וצעדו אל תוך הקהל כדי להתראיין גם שם.



הפרובקציה גרמה לכמה עשרות חרדים להתפרע, להתיז מים ולהשליך חפצים וכיסאות על השוטרים ועל 'נשות הכותל'.

השוטרים עצרו אחד מהמפגינים לאחר שזרק בקבוק מים אל עבר 'נשות הכותל'. השוטרים גם ירדו אל רחבת התפילה כדי לבצע מעצרים. שלושה נעצרו בחשד להפרת סדר.

שני שוטרים נפצעו קל וטופלו במקום.

עוד בנושא:
הכותל בידינו • צפו: מחאת הסמינרים בעין המצלמה
מתפילה המונית לפרובוקציה נשית • גלריה מהרחבה
בפעם הראשונה: הנשים החרדיות בחזית נגד 'נשות הכותל'
לקראת מחאת הסמינרים: "על כל בנות ישראל להגיע ולקדש שם שמים"

המשטרה יצרה עבור 'נשות הכותל' שטח חיץ מיוחד ברחבת הטקסים, מחוץ לעזרת הנשים - שם הן התפללו. זאת בשל תפוסה מלאה במקום, לאחר שאלפי תלמידות הסמינרים מילאו את עזרת הנשים והרחבה העליונה - והתפללו.

השוטרים חצצו בין 'נשות הכותל' לבין אלפי ההמוחים. "הן מצאו את עצמן כמו סרדין קטן בים הכנרת, מול אלפי המתפללות החרדיות", אמר אחד המוחים במקום.

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב יוסי פריינטי, אמר: "אני מקוה שעד ר"ח הבא יגיעו להסדר עם אותם אנשים כי היה כואב לראות את המקום הקדוש הכותל המערבי שהפך הבוקר לזירת קרבות. רב הכותל היה כאן כל הזמן וביחד נסינו להרגיע הרוחות".

האזינו:


יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב מליכוד הגיעה לרחבת הכותל, כדי לסקור את ההתנהלות במקום. לרחבה הגיעה גם חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ כדי להביע תמיכה ב'נשות הכותל'. ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה הגיע גם הוא אל הכותל, כדי לעמוד מקרוב על התנהלות המחאה.

לקראת השעה 8:45 איבטחו השוטרים את יציאת 'נשות הכותל' מהרחבה. עם צאתו של האוטובוס שהסיע את 'נשות הכותל' בדרך העופל, הושלכו אבנים לעברו בידי מפגינים חרדים. לא נגרם נזק ואין נפגעים. נערכו סריקות אחר המתפרעים.

סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, אמר לעיתונאים: "אלפי הנשים שהגיעו הבוקר הוכיחו מי הן נשות הכותל האמיתיות. לא נאפשר המשך פרובקציות במקום הקדוש ביותר ליהודים".

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ, אמר: "אני מתחנן לכולם להשאיר את המקום מאחד ומלכד לכל עם ישראל. קבוצה קטנה שמבקשת להתפלל כך, גורמת להתלהמות אבל זה לא מצדיק את האלימות״.
הכותל המערבי נשים רחבה עזרת נשים נשות הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 106 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד