ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
כך נחתמו 12 חודשים של הכנה

תיעוד: ויז'ניץ כבשו את בנייני האומה במאורע היסטורי

אירוע היסטורי, יובל העשור להסתלקותו של האדמו"ר בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל נערך במעמד ענק בבנייני האומה, סיומים על הש"ס משניות ו'מעדני השולחן', בהשתתפות אלפי חסידים בראשות האדמו"ר • צפו בסיכום וגלריה מרהיבה מהמעמד 

תיעוד: ויז'ניץ כבשו את בנייני האומה במאורע היסטורי
עשור לישועות משה בבנייני האומה צילום: יהושע פרוכטר

שלושה ימי התכנסות, התעלות והתרוממות, בדרכו ומורשתו, תורתו ושיטתו של הרבי בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זי"ע, לרגל עשור לעלותו בסערה השמימה ביום כ' אדר תשע"ב התקיימו בחצר חסידות ויז'ניץ בסימן המשכיות בהקמת לגיונו של מלך מוסדות התורה והחינוך.

ההכנה הרוחנית לרגל המעמד, החלה בשנה שעברה ביום ההילולא כ' אדר תשפ"א, אז הכריז הרבי מויז'ניץ על שנת יובל העשור, בהם יקדישו את השנה בנוסף ללימודים הקיימים, שיעורים מיוחדים בגמרא, משניות, 'מנחת חינוך' ובספר 'מעדני השולחן' ו'ישועות משה', כאשר כל אחד מהחסידים קיבל סדר לימוד מיוחד בשבילו, אותם הוא למד מדי חודש בחודשו, בנוסף לכך נערכו התוועדויות מרכזיות וכנסים לתלמידי וחניכי המוסדות, ולצוותות ואנשי החינוך.

ה'נעילה' הרוחנית של השנה נחתמה השבוע במהלך 72 שעות, של התכנסות והתייחדות לשמו ולזכרו של בעל ה'ישועות משה', בהשתתפות כלל חסידי ויז'ניץ מכל רחבי תבל, ובמרכזם של האירועים התקיימה האירוע ההיסטורי בבנייני האומה, עליהם עמלו במקצועיות רבה צוות הפקה מורחב במשך חודשים רבים.

עם תחילת השבוע, החלה 'רכבת אווירית' לשנע מאות חסידים שנהרו מכל ריכוזי היהדות החרדית בעולם, אל עבר חצר הקודש במרכז חסידי ויז'ניץ בבני ברק, ביום שני בבוקר התקיימו מעמדי הכנה תפילת שחרית מרכזית לתלמידי הישיבות הקדושות ולאברכי הכוללים, ולאחמ"כ נשאו דברים הרה"צ רבי חיים מאיר הגר, בן הרבי מויז'ניץ והרה"צ רבי משה מרדכי כץ, חתן הרבי מויז'ניץ, במשנת סבם הגדול זיע"א.

לפנות ערב, עלו החסידים לירושלים, אל ההתכנסות ההיסטורית העולמית, לכבוד ההילולא קדישא, את הבאים קידמה תערוכה מיוחדת תמונות מרהיבות מההתפתחות המואצת והמורחבת של ממלכת התורה החינוך והחסידות ויז'ניץ בשני העשורים האחרונים.

בהפקת ענק הוקם במקום 'מוזיאון' ראשוני וייחודי מסוגו, עם הצגת עשרות חפצי קודש ותעתיקים מדוייקים מקורות חייו והווי החסידות בצילו של בעל הישועות משה מויז'ניץ, תחת אבטחה מיוחדת על הפריטים ההיסטוריים, עברו קהל החסידים בין המוצגים המיוחדים, דבר שעורר בהם זיכרונות ורגות אש אל אותו צדיק. 

העתק מיוחד אחד על אחד היווה חדר קבלת הקהל, והיכל הטישים, עם הפריטים והפרודוקטים האמיתיים, הם העבירו רטט בלב כל אחד בלהיזכר את רגעי הקודש בקודש הקדשים בעת קבלת הקוויטלעך ועריכת הטישים הטהורים.  בסיום התערוכה הוצגה צוואת קדשו - בכתב יד קדשו של בעל הישועות משה, הפונה לכלל חסידי ויזניץ, ומבקש להידבק ולהתקשר בבנו ממלא מקומו, ולסייע בידו, ולכל העומדים לימינו אהיה להם מליץ יושר.

משם עבר הציבור לסעודת ההילולא, שהוגש כיד המלך ברוב פאר והדר. כאשר באולמות הסמוכים התקיימו עוד תחנות מפרקי וקורות חייו של בעל הישועות משה, כגון מסע הבריחה ממלתעות הרשע השואה האיומה, אל ארץ ישראל, מסע בריחה מטלטל וסוחף. תערוכה מיוחדת בה סוקרו מסעותיו הנאדרים בקודש של מרן בעל הישועות משה זצ"ל ברחבי תבל, בהם הרבה פעלים במסירות נפשו הטהורה.

בשעה המיועדת ניתן האות ודלתות האולם המרכזי בבניני האומה נפתחו, אלפי איש זרמו לתוכה, וישבו איש איש במקומו, את המעמד המרומם הנחה פה מפיק מרגליות הרה"ג רבי ישעיה גרינפלד שהנחה את הערב בכשרונו הרב, בכבוד רב קיבל המנחה את ראש העיר ירושלים משה ליאון אשר מסר את ברכת העיר לרגל המעמד הנערך בירושלים הבירה תקוות ליבו של העם היהודי.

במהלך המעמד הנעימו מקהלת ויזניץ ביצירות מיוחדות, שירים עתיקים לצד חדשים הפורטים אל מעמקי הלב באהבה והתעוררות אל הרבי זי"ע. בשעה היעודה הופיע הרבי מויז'ניץ שנכנס לקול שירת אלפי החסידים.

"זה זמן לפעול ישועות" פתח הרבי מויז'ניץ את המעמד, "כשהלבבות פתוחים זה הזמן להעתיר בתפילה", הרבי נעמד באמירת 'שיר המעלות ממעמקים' פסוק בפסוק, לאחמ"כ נאמרו פסוקי 'שלוש עשרה מידות', וסליחות "שתשים דמעותינו בנאדך להיות ותצילנו מכל גזרות קשות אכזריות".

לאחר מכן נערך מעמד סיום ששה סדרי משנה – כאשר כלל החסידים שיננו את פרקי המשניות אותם קיבלו על עצמם, ולאחר מכן ערך הרבי מויז'ניץ את הסיום.

את המשא המרכזי נשא האדמו"ר, הרבי תיאר ברגש רב את היסטורית בית ויז'ניץ למן תחילת השושלת הבעש"ט הקדוש וחסידו ר' יעקב קאפיל חסיד ועד ימינו אנו, את מאורעות התקופה והזמנים, ובשיאם פרקי החיים של השואה והתקופה הקשה, שנפרסו על פני שלושה דורות ה'אהבת ישראל' בנו בעל ה'אמרי חיים' ונכדו בעל ה'ישועות משה', הקשיים בהקמת עולה של תורה בתקופות של חושך ואפילה.

כן הרחיב הרבי פרקי משנתו ושיטתו של בעל הישועות משה, מידת האמת שהייתה טבועה בדמו, והריחוק מן השקר והדומה לו כמטחווי קשת, האדמו"ר עורר את הציבור ללכת בדרכיו, והזכיר את תקנת היסוד של בעל הישועות משה ללימוד יומי בספר חובת הלבבות שער חשבון הנפש, וקרא לציבור להעמיק בנוסף לחשבון היומי שער יחוד המעשה אשר היה רגיל על לשונו של בעל הישועות משה, ובשנה הקרובה יקדישו החסידים לעיין וללמוד בפרק ייחודי זה, המחדד ומעמיק ביסודות ענייני האמונה בקב"ה.

מצגת אומנותית מרתקת, בשילוב מחזמר בעלי מנגנים וילדי פלא מהחסידות, היטיבו לתאר משעולי חייו המאירים של בעל הישועות משה זי"ע, החל משחר ילדותו בצל סבו ה'אהבת ישראל' ותקופות המלחמה והצנע, בחו"ל ובארץ הקודש, המלחמה החינוכית על הדור העתיד, הקמת מוסדות התורה והחינוך, כשעה וחצי של צפייה מרתקת ומרגשת שהרטיטה הלבבות, המצגת שולבה בקטעי הקלטות בקולו הטהור, דברי מוסר וחינוך אותם הרצה ומסר במשך כל שנותיו.

בשעה חמש לפנות בוקר, הסתיים המעמד בריקוד נלהב מהמנון השיטה הקדושה, ובכך ננעל המעמד ההיסטורי שייחרט עוד ימים רבים בקרב כלל חסידי ויז'ניץ.

 

הישועות משה מויזניץ בנייני האומה הרבי מויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד