כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

מחאה דלילה נגד לפיד • רבבות יפגינו במוצ"ש

אמש הפגינו מאות אנשים מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד • מחאה דלילה במוקדים נוספים ברחבי הארץ • התארגנות לקראת הפגנת ענק במוצ"ש: "רבבות הבטיחו לבוא"

המחאה חוזרת? צילום:  יצחק לב ארי
המחאה חוזרת? צילום: יצחק לב ארי

מאות אנשים הפגינו אמש (ה') מול ביתו של שר האוצר יאיר לפיד בתל אביב, במחאה על הגזירות הצפויות בתקציב.

המפגינים קראו: "יאיר לך הביתה" והקימו אוהלים סמוך לביתו של שר האוצר - תזכורת ל"מחאת האוהלים" של קיץ 2011.

מוקדם יותר התראיין שר האוצר יאיר לפיד ואמר כי אין למפגינים סיבה אמיתית לצאת לרחובות, שכן לא היתה ברירה אלא להעלות מסים ולקצץ בהוצאות המדינה.

בעמוד הפייסבוק שלו אמר שר האוצר, כי "אחרי שבוע של התקפות סוערות, הקולות השפויים מתחילים להישמע" בהתכוונו לתמיכת נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט ונגיד בנק ישראל סטנלי פישר. "מה המשותף לארבעת האישים האלה? שהם לא חייבים לי כלום, שהם לא איתי באותה מפלגה, ושהם לא מבססים את עמדתם על כותרות צעקניות. הצלנו את הכלכלה הישראלית".

בשעות הערב המוקדמות הגיעו מספר מועט של אנשים להשתתף במחאה במספר ערים במדינה, בכללם תל אביב, ראשון לציון, ערד ועוד.

עם זאת מארגני המחאה מצפים כי בהפגנה שתתקיים במוצאי השבת הקרובה בתל אביב תורגש השתתפות גדולה יותר כאשר כמעט 10,000 בני אדם הודיעו כי ישתתפו בה.

ההזמנה להפגנה, אותה יוזמים פעילי מחאת האוהלים, הופצה ברשת ובה כותבים המארגנים: "במקום תקציב רצחני שמעלה את המע"מ ומס ההכנסה, שלוקח מהעובדים, מהעצמאיים, מעקרות הבית ומהקשישים - העם דורש לעצור את מסיבת המתנות לטייקונים, להחזיר לנו את משאבי הטבע ולהפסיק לשפוך כסף על התנחלויות.

"את הכסף צריך לשים על ילדים וקשישים, על הרווחה שלנו ועל הדיור בישראל. ביום ראשון הקרוב הממשלה עלולה להעביר ללא דיון החלטת בזק שתאשר את ייצוא הגז הטבעי. אם ההחלטה הזו תעבור - תמלוגים בגובה של מאות מליארדים ששייכים לציבור יעברו לידי הטייקונים. בואו נעצור את זה. גז ישראלי נשאר בישראל", כתבו המאגרנים.
לפיד אוצר גזירות תל אביב מחאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד