י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
היסטוריה בירושלים

נשיא המועצת הספרדית אורח הכבוד במעמד כבוד התורה של חסידות גור

באורח נדיר השתתף נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה רבי שלום כהן בפתיחת מועצת הנשיאות העולמית של איחוד מוסדות גור ובחן את התלמידים. קודם לכן סיימו את הש"ס בעל פה לע"נ קדושי מירון

נשיא המועצת הספרדית אורח הכבוד במעמד כבוד התורה של חסידות גור
המבחן הפומבי של בחורי גור צילום: שוקי לרר

בהשתתפות גדולי ישראל וראשי הישיבות סיימו אלפי בחורי ישיבות גור את הש"ס בעל פה ונבחנו עליו בפומבי.

במעמד שנערך בליל שישי בהיכל הארנה בירושלים במסגרת פתיחת אירועי הועידה המסורתית של מועצת הנשיאות העולמית של איחוד מוסדות גור שיננו רבבות את הש"ס כולו בעל פה ולאחר מכן עמדו בכור המבחן מול גדולי ישראל מכל החוגים לע"נ קדושי מירון ככלות י"א חודש.

במעמד שנערך בראשות האדמו"ר מגור בחנו את הבחורים ראשי הישיבות החסידיות הגאון רבי מיכל זילבר, ראש ישיבת זוויעהל, הגאון רבי משה בצלאל וינברג, ראש ישיבת סוכוטשוב, הגאון רבי יוסף צלר, ראש ישיבת סאדיגורה והגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, גאב"ד שערי הוראה ורב מערב בני ברק. כמו כן נשאלו שאלות על ידי נשיא "דרשו" הרב דוד הופשטטר שאף נשא דברי מספד על מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל.

בשיאו של האירוע הופיע מרן נשיא מועצת חכמי התורה וראש הישיבה הגאון רבי חכם שלום כהן שהתקבל בכבוד רב על ידי האדמו"ר מגור ורבבות המשתתפים.

ראש הישיבה נשא דברים נלהבים בפני הנאספים כאשר הוא בוחן את הבחורים שעה ארוכה בכל מסכתות הש"ס ונפעם מידיעותיהם.

למרות גילו המופלג ניהל נשיא המועצת שיח תורני ער עם בחורי חסידות גור ושיבח את שליטתם בתורה כשהוא מפנה דברי ברכה נרגשים לרבי מגור על הפירות שהצמיח. חכם שלום כהן שילב בדבריו מחאה על פעולות הממשלה נגד עולם התורה וציין כי הנחמה היא לראות את יודעי התורה שיושבים כאן.

בסיום תפילת ערבית התפזר הקהל בתחושות מרוממות כאשר חברי מועצת הנשיאות ממשיכים לנתניה להמשך אירועי הוועידה ההיסטורית.

האדמו"ר מגור חכם שלום כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד