י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
התחממות ביחסים

ארדואן: ראש הממשלה בנט צפוי להגיע לטורקיה

לאחר ביקורו הממלכתי של הנשיא הרצוג, נשיא טורקיה ארדואן אומר היום כי ראש הממשלה בנט צפוי להגיע לביקור רשמי במדינה. "אנחנו עשויים להתחיל תהליך חדש ביחסי טורקיה-ישראל עם הגעתו של בנט"

ארדואן: ראש הממשלה בנט צפוי להגיע לטורקיה
טורקיה צילום: Uri lenz/FLASH90

הנשיא ארדואן הצהיר היום (שישי) כי ראש הממשלה בנט צפוי להגיע לטורקיה, זאת במסגרת חיזוק הקשרים הדיפלומטים בן המדינות.

ארדואן אמר כי "עם הגעתו, אנו עשויים להתחיל תהליך חדש ביחסי טורקיה-ישראל". את הדברים אמר ארדואן בשובו לטורקיה לאחר שביקר בבלגיה, שם הלך לפסגת נאט"ו יוצאת דופן של ראשי מדינות וממשלות. ארדואן ערך מסיבת עיתונאים על המטוס.

בהצהרה אמר ארדואן: "אני מקווה שתצא תוצאה מושלמת מהשיחות". לדבריו, "הפגישות שקיימנו ייפתחו בפנינו תחומים רבים ושונים באנרגיה, וכאשר אתם תחשפו לפרטים, אתם תגידו, 'מאיפה זה בא?'".

עוד אמר נשיא טורקיה: "אחד הביקורים החשובים היה ביקורו של נשיא ישראל הרצוג. בהמשך לתהליך הזה יגיע גם ראש ממשלת ישראל בנט. אנחנו עשויים להתחיל תהליך חדש ביחסי טורקיה-ישראל עם הגעתו של בנט. אנו מאמינים שיהיו גם דברים חיוביים בנושא הפלסטיני. כמובן, יש עוד בסוגיה של מה אנחנו יכולים לעשות ביחד לגבי מזרח התיכון. אני חושב שאחד הצעדים החשובים ביותר שאנחנו יכולים לעשות יחד ביחסים דו-צדדיים זה נושא הגז הטבעי שעשוי לעלות על הפרק. תחילה נשלח את שר החוץ שלי, שר האנרגיה ומשאבי הטבע לישראל, לאחר קביעת המועד של הצדדים לגבי השיחות הללו, נתחיל בעבודה".

רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד