כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

גלגולה של תמונה: הילד העניק שי לאדמו"ר מויז'ניץ

תמונתו הנדירה של ה'צמח צדיק' עוברת במשפחת רייף כבר כמה דורות • לקראת בר המצוה של אחד מבני המשפחה, העניק הנער העתק צבעוני לאדמו"ר מויז'ניץ

התלמיד והתמונה
התלמיד והתמונה

עמית רייף-תגרי, תלמיד ישיבת נחלים שליד פתח תקווה, העניק אמש (ה) לקראת שמחת הבר-המצווה שלו שתחול בחג השבועות הקרוב. את תמונת האדמו"ר בעל ה'צמח צדיק' מויז'ניץ זצ"ל - לצאצאו האדמו"ר מויז'ניץ.

התמונה של ה'צמח צדיק' היא היחידה, והיא נמצאת ברשות משפחת רייף כבר מעל 120 שנה.

תחילתו של הסיפור בסבא-רבא של חתן הבר מצווה, ר' אברהם רייף ז"ל, שנולד בשנת תרל"ה בעיר קיטוב שבגליציה, נשלח ללמוד בישיבת ויז'ניץ וזכה להסתופף אצל האדמו"ר השלישי ה'צמח-צדיק' ובנו של האדמו"ר בעל ה'אמרי-ברוך'.

בגיל 19 הגיע לאמריקה, ובמשך השנים שלח כסף והצליח להביא את כל משפחתו לאמריקה גם כן. כשהוריו הגיעו - בשנת תרס"ו - הם הביאו איתם את הציור של האדמו"ר. לדברי הסבא אברהם רייף, הם גדלו בבית כשהציור תלוי באורח קבע על הקיר.

בשנת תשל"ב, כאשר הסבא נפטר, הובא ארונו לקבורה בחלקת ויז'ניץ בפתח-תקווה, ומבית האדמו"ר הקודם בעל ה'ישועות משה' מויז'ניץ זצ"ל, הגיעו לראות את התמונה שהייתה תלויה בבית משפחת אביו של חתן הבר מצוה. הציור הועתק בשרטוט קווי שחור-לבן, וכך, עד היום הוא מופיע בספרי החסידות לבית ויז'ניץ.

יוני רייף, אביו של חתן הבר מצווה, מספר ל'בחדרי חרדים' שכעת - לקראת בר-המצווה, ובמסגרת מסע של נתינה. בני עמית התקבל אצל האדמו"ר מויז'ניץ בביתו בקריה בבני-ברק, והעניק לו העתק צבעוני בנוכחות קהל החסידים, ההתרגשות בחצר האדמו"ר הייתה רבה, וכעת כל מי שיתקבל לברכה אצל האדמו"ר יוכל לראות את תמונת האדמו"ר ה'צמח-צדיק' זצ"ל.





צמח צדיק תמונה בר מצוה רייף סיפור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד