י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

בורו פארק: אלפים השתתפו במעמד 'הדר קבלוה'

שנה בדיוק מאז כנס 'כלל ישראל' נגד םגעי הטכנולוגיה - התקיים מעמד חיזוק תחת הסלוגן 'הדר קבלוה' • מי נשא דברים? • ומדוע השתתף גם האדמו"ר מסאטמר?

כנס כלל ישראל. צילום ארכיון
כנס כלל ישראל. צילום ארכיון

שנה חלפה מאז התקיים 'כינוס כלל ישראל' באצטדיון 'סיטי פלד', כינוס זה, היה ראשון בשרשרת של כנסים נוספים במדינות נוספות, בעיקר באירופה שעסקו בדרכי ההתמודדות מול פגעי הטכנולוגיה. במהלך הכנס, קראו גדולי ישראל להשתמש רק באינטרנט מסונן. הרבנים הורו להתקין במחשבים ומכשירים הסלולאריים פילטרים שימנעו את הגלישה למקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם.

בשבוע שעבר התקיימה אסיפה בבית האדמו"ר מסקולען, המשמש כראש ארגון איחוד הקהילות לטוהר המחנה, ובה נטלו חלק מספר אדמו"רים ורבנים, והוחלט לקיים כינוס נוסף, שיעמוד תחת הכותרת 'הדר קיבלוה'.

אשתקד, הדיר האדמו"ר מסאטמר את רגליו מהמעמד הגדול. לרבנים שבאו למעונו כדי להזמינו, הסביר האדמו"ר כי איננו יכול לקחת חלק במאורע שבו הדוברים ישאו נאומיהם באנגלית ולא בשפת האידיש. נימוק נוסף שהעלה אז האדמו"ר היה, כי לא ניתן לשדר מסר אחיד לכל יושבי הערים באשר הם. לדבריו, כל רובד בציבור הוא שונה. לא הרי יהודי מקראון הייטס כיהודי מויליאמסבורג, ואין דומה תושב פלטבוש לרעהו במונסי.

הפעם, לאור העובדה שהמעמד היה סקטוריאלי ומיועד לתושבי בורו פארק בלבד, נטלו בו חלק גם חסידי סאטמר. וכך, אמש (ה), ערב ראש חודש סיוון, בדיוק ביום בו מלאה שנה לכינוס הגדול. התקיים המעמד בפארק הענק השוכן בשדרה ה-18 בהשתתפות גדולי ישראל, ובמהלכו שבו והזכירו את התקנות ואת הצורך לחזקן.

למרות מזג האוויר הגשום, התמלא הפארק מהר מאוד, וכבר כשעה אחר תחילת המעמד, נאלצה המשטרה לסגור אותו בשל העומס.

לקראת השעה 7 התחילו תפלת מנחה ברוב עם. לאחריה, ניגש הרה"ג רבי משה וואלפסון, רב קהילת אמונת ישראל בעיר, לפני התיבה לאמירת תהילים.

שורת הנואמים הייתה מכובדת: יו"ר המעמד הרה"ג ר' קלמן הלברשטאם ר"מ בישיבה לצעירים סאטמאר בווילאמסבורג, הרה"ג ר' יוסף לייפער בן האדמו"ר מנדבורנה בורו פארק, ר"מ בישיבת סאטמאר קווינס, הגאון רבי אהרן שיף רב העיר אנטווורפן שהגיע במיוחד לנאום והרה"ג ר' צבי הלפרין רב קהילת וויען בעיר, שדיבר בשם כל רבני העיר והקהילות והכריז על התקנות שהוסכמו על דעת הכל.

הרב הלפרין הודיע, כי מי שברשותו מכשיר המחובר לאינטרנט שאיננו מסונן, בין אם מדובר במחשב ובין אם במכשיר סלולוארי, לא יוכל לכהן או לשמש בשם תפקיד המכונה 'כלי קודש', כמו סופר, שוחט, בעל קורא, בעל תפילה וכדומה.

הוא הוסיף והדגיש כי זו חובת הגבאים להקפיד וליישם זאת, ו'אינני יכול להוציא ידי חובה בהכרזתי זו, את האחרים'... בהמשך הוסיף והציע, להקים ישיבות חדשות לאותם נושרים שנפלטו מהמסגרות הרגילות, שכן השוטטות ברחובות, ללא כל מסגרת מחייבת, היא אם כל חטאת והמתכונת הבטוחה להתדרדרות לתהום רוחני.
אחריו נאם הרה"ג ר' דוד אלבסקי ר"י מתיבתא דגור שדיבר בשם מנהלי המוסדות. גם הוא יצא בהצהרה ברורה, ש"כל מנהלי המוסדות החליטו לא לקבל או להחזיר בשנת הלימודים תשע"ד, ילדים להורים שיש להם בביתם או בכיסם מכשיר טכנולוגי כלשהו, שאין בו אינטרנט מסונן".

לאחר מכן, נשא האדמו"ר מצאנז גריבוב תפילת 'אבינו מלכינו', ואילו האדמו"ר מז'מיגראד אמר את תפילת השל"ה, שסגולה כידוע לאומרה ביום זה. את המעמד חתם האדמו"ר מרחמסטריווקא בקבלת עול מלכות שמים.
הדר קבלוה מעמד כלל ישראל ארה''ב ציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד