כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

10,000 הפגינו בתל אביב • "לפיד חשב שהוא משה רבינו והתגלה כפרעה"

יותר מרבבה צעדו בתל-אביב במחאה נגד הגזירות של יאיר לפיד • הפגנות גם בירושלים, חיפה ומוקדים נוספים • מפגינים ניסו לחסום צמתים - 3 נעצרו • עורך 'דה מרקר': "מדהים שתוך חודשיים כל בלוף 'נחסל את החרדים' התפוצץ. חותכים בחרדים בכל דרך אפשרית ועדיין יש גרעון מטורף"

המחאה. פלאש90
המחאה. פלאש90



המחאה חוזרת לרחובות: אלפים הפגינו במוצאי שבת, במחאה נגד הגזירות הכלכליות עליהן הכריז שר האוצר יאיר לפיד.

ההפגנה המרכזית, בהשתתפות כעשרת אלפים איש, יצאה בשעה 21:00 מכיכר הבימה בתל אביב. במקביל נערכו הפגנות גם בירושלים, חיפה, מודיעין, ראשון לציון ואשדוד.

הפגנה נערכה מול ביתו של השר סילבן שלום ברמת גן, במחאה נגד תמלוגי הגז. המפגינים ניסו לחסום צמתים מרכזיים ומספר מפגינים נעצרו.

בירושלים צעדו מאות מגן הסוס לעבר בית ראש הממשלה תחת הסלוגן "עבדים? בני חורין!". באשדוד התקיימה הפגנה בגן העיר שבה קראו המארגנים לשר האוצר "לקחת מהטייקונים במקום מהמעמדות המוחלשים ביותר - פועלים ופועלות, קשישים וקשישות".

אלון-לי גרין, ממארגני ההפגנה, אמר: "אם עוצמים את העיניים אפשר היה לחשוב שזה ביבי מדבר - ולא לפיד. מדובר באותם פתרונות ישנים, אותן הפחדות לא מבוססות. ב-2013 נתניהו ולפיד נמצאים בבעיה - אם בעבר ריקי כהן הייתה יושבת בבית ומתבאסת על התקציב, היום היא כבר יודעת מה יש בו, מה היה יכול להיות בו - ויוצאת לרחוב לשנות את זה", אמר גרין."סטודנטים, משפחות צעירות, אנשים שמתקשרים לסגור את החודש לא רואים בתקציב הזה שום בשורה, שום סיבה לתקווה. יצאנו אז להפגין כדי להציל את המדינה שלנו, ועכשיו מתברר לנו ששר האוצר החדש הוא שידור חוזר, קצת יותר פוטוגני, של ראש הממשלה הקודם והמדיניות שלו".

הצעת התקציב, שצפויה לעלות לדיון בממשלה ביום שני הקרוב, כוללת קיצוץ בפעילות הממשלה בשווי של 6.5 מיליארד שקל ב-2013 ו-18 מיליארד שקל ב-2014. בתחום העלאות המסים, כוללת הצעת התקציב שורה של צעדים לכל אורכה ורוחבה של מערכת המיסוי. כבר בתחילת החודש הבא יעלה המע"מ ב-1% ויעמוד על 18%, ובתחילת השנה הבאה תיכנס לתוקפה העלאה של שיעור מס הכנסה ב-1.5% בכל מדרגות השכר.



שיקיים מה שהבטיח

ח"כ חיליק בר (מעבודה, שהשתתף בהפגנת המחאה בירושלים, אמר לוואלה! חדשות: "לפיד בא בשם הפוליטיקה החדשה אבל נשאר עם הפוליטיקה הכי ישנה". בר הוסיף: "הוא לוקח מאותם חלשים. אותו לפיד לפני שבועיים הציג עצמו בשם משה רבנו אך התגלה כפרעה שמטיל את הגזרות וזה עצוב לכולנו".

ח"כ איציק שמולי מהעבודה, ממובילי המחאה החברתית בקיץ 2011, אמר: "התכנית הכלכלית של שר האוצר תפגע קשות באדם העובד ותרמוס עד דק את השכבות החלשות. כדי לבלום אותה ננהל מאבק עיקש ומשותף גם ברחובות וגם במסדרונות הכנסת. הישראלים אינם מצפים משר האוצר שלהם להיות סוציאליסט, אבל גם לא פופוליסט - אלא פשוט לקיים את מה שהבטיח עד לפני שבוע".

ח"כ סתיו שפיר מהעבודה, אמרה: "מרגש להיות פה בין אלפי אזרחים שדורשים תקציב הוגן לכלל החברה הישראלית, ולא רק לקומץ קטן של בעלי הון. הציבור הזה מסביר ללפיד איפה הכסף - לא כאן. מרגש לראות שמה שהתחיל מקומץ של אוהלים ברוטשילד הופך למאבק ארוך ומשמעותי על העתיד שלנו, מאבק שהיום יש לו גם כח פוליטי. נמשיך להילחם מהרחובות ומהכנסת, עד שנצליח".

עורך דה מרקר, גיא רולניק, צייץ בטוויטר: "מדהים שתוך חודשיים כל בלוף 'נחסל את החרדים' התפוצץ. חותכים בחרדים בכל דרך אפשרית ועדיין יש גרעון מטורף. מצביעי 'יש עתיד' צריכים להיות נבוכים".



















יאיר לפיד בנימין נתניהו מחאה תל אביב הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד