י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"א פלדמן התנצל בפני ח"כ ליפמן: "הטעו אותי"

הגר"א פלדמן, ראש ישיבת בולטימור, מתנצל בפני תלמידו, ח"כ הרב דב ליפמן על שכינה אותו 'רשע' • "מסרו לי נתונים לא נכונים" • אך מבהיר: "מוטב שיפרוש" • להאזנה

הגר"א פלדמן. צילום: משה גולדשטיין
הגר"א פלדמן. צילום: משה גולדשטיין



הגאון הרב אהרון פלדמן, ראש ישיבת נר ישראל בבולטימור, התנצל בפומבי בפני הרב דב ליפמן, בוגר הישיבה וחבר כנסת מטעם 'יש עתיד', על שכינה אותו 'רשע'

הרב הסביר: "הטעו אותי, סיפרו לי עליו דברים לא נכונים, לכן כיניתי אותו בכינוי הזה. אך טעיתי ואני שמח שאין בין תלמידי הישיבה מישהו שהינו 'רשע'".

עם זאת הוסיף והבהיר, "אני מתנגד לתוכניותיו התומכות בהכנסת לימודי ליב"ה בישיבות לצעירים".

בשיחה שמסר בפני תלמידיו, אמר הגר"א פלדמן, "נאמר לי שהרב ליפמן הציע לסגור כל ישיבה שלא תציע לימודי חול לתלמידיה, לכן כיניתי אותו רשע. אך ליפמן שילח לי מכתב ובו הבהיר כי סילפו את דבריו. כך גם הממשלה, שבה הינו תומך, ביקשה לעכב כספים מישיבות שאינן מלמדות אנגלית ומתמטיקה, אך מעולם לא הציעה לסגור ישיבות.

"ליפמן הסביר שכוונותיו לשם שמים, שהוא מנסה לחזק את התורה", סיפר, "הוא שוגג ואני מתנצל בפניו על שקראתי לו רשע. אני שמח שיש לנו ברוך ה' תלמיד בישיבה שלנו, שאינו רשע".

"בארץ ישראל הדרך היא שבגיל התיכון לומדים בישיבה קטנה ללא לימודי חול. זה ערש התורה וגדולי העתיד. זו המערכת, זו הדרך. החדרת לימודי חול לישיבות תהרוס את האווירה. למרות שאנחנו עושים את זה באמריקה, אנו משלמים על כך מחיר. אתה לא יכול להשוות בין שתי החברות.

כך גם הסביר שלא התכווין להשוות בין ליפמן לעמלק: "חס ושלום. רק אמרתי שבדיוק כמו כל התוקפים את התורה בעבר, גם מפלגתו תלך בדרכו של המן ועמלק. הם תוקפים את התורה, הם ילכו, לא יהיה מהם זכר.

"לכן אני מציע לו להתייעץ עם גדולי ישראל, לפרוש מהמפלגה ולעשות קידוש שם שמים", סיים.

להאזנה

ליפמן בולטימור ליבה ישיבות אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד