כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מוקד חירום לכלבים

ישראל מחלקת כסף ל-1,000 אוקראינים שעלו עם חיות מחמד

משרד החקלאות ופיתוח הכפר מתגייס לסייע לפליטים מאוקראינה ויעניק לכ-1,000 עולים "סל קליטה" עבור חיות המחמד שברשותם. חלק מהסל: חבילת מזון במשקל קילו, סימון בשבב תת עורי וחיסון כלבת ככל שיעלה הצורך

ישראל מחלקת כסף ל-1,000 אוקראינים שעלו עם חיות מחמד
סל קליטה לחיות מחמד מאוקראינה צילום: משרד החקלאות

בעקבות מצב החירום באוקראינה, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר נרתמו למאמץ העולמי לטובת קליטת הפליטים מאוקראינה ועולים מרוסיה, והחלו לספק "סל קליטה" עבור חיות המחמד שברשותם.

במשרד מסרו כי מי שמגיע עם חיית מחמד יקבל בכניסה לארץ סל קליטה, שיכלול: מזון במשקל קילו, וככל שיעלה הצורך גם סימון בשבב תת עורי וחיסון כלבת באחת מהכלביות של הרשויות המקומיות. אלו יסייעו להם בימים הראשונים להתאקלמותם בישראל. את שקי המזון ניתן למצוא כבר עכשיו במתחם של משרד הקליטה והעלייה בטרמינל 1, נתב"ג.

צעד זה מצטרף לצעדים הקודמים שנקט משרד החקלאות מזה מספר שבועות. במסגרת זו, שר החקלאות, עודד פורר, הנחה לפתוח מוקד חירום לשוהים באוקראינה המבקשים להגיע לארץ עם חיות מחמד. מאז, המוקד סייע לעשרות פניות של עולים שהתקבלו מידי יום.

בנוסף, השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסמו הקלות עבור התושבים המגיעים מאוקראינה, והחלו לסייע להם במטרה למצוא דרכים שיאפשרו להם להביא את חיות המחמד איתם, תוך ניהול סיכונים והמשך שמירה מיטבית על בריאות הציבור ובריאות בעלי החיים הנמצאים בישראל. במסגרת זו, בחודש האחרון, כאמור, נכנסו לישראל כ-1,000 עולים מאוקראינה יחד עם חיות המחמד שברשותם.

שר החקלאות, עודד פורר, מסר: "לצערנו הלחימה עדיין בעיצומה, ובינתיים תושבים רבים נאלצים לעזוב את ביתם לטובת מקום מוגן יותר. הנחיתי את משרדי לעשות ככל שניתן על מנת להקל על הפליטים. הצוות המקצועי ממשיך להיות זמין גם בנתב"ג וגם במוקד, ויצייד אותם במוצרים הבסיסיים הנדרשים עבור חיות המחמד שברשותם".

חיות מחמד מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד