ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

מכונית תופת התפוצצה בטורקיה • סיכום שבת

פעילי ארגון פלשתיני מאיימים להתחיל לפעול נגד ישראל • 3 ישראלים הוחזרו מקלקיליה • מכונית תופת בטורקיה על גבול סוריה • 'בחדרי חרדים' מגיש: סיכום אירועי השבת

מחבלים. צילום: ארכיון
מחבלים. צילום: ארכיון



3 בפעילות צוות דרום של סיירת האופנועים הארצית באגף התנועה בכביש 310 (אשל הנשיא-להבים) כנגד עברייני דרך נקלט במכשיר ה״דבורה״ נהג אאודי A7 במהירות מופרזת. בעוד שוטר התנועה נוסע אחריו הגביר הנהג מהירותו ונקלט במהירות 206 קמ״ש (מקום בו המהירות המירבית המותרת 90 קמ״ש). הנהג, תושב להבים בן 46, טען כי הוא ממהר הביתה. עוכב לחקירה אצל בוחני אגף התנועה והחל כנגדו הליך תעבורתי.

חילוץ בלב ים: זוג צעירים בשנות העשרים לחייהם יצאו לשוט עם אופנוע הים שלהם בחוף דלילה באשקלון. כשהגיעו למרחק של כחמש מאות מטרים מחוף הים נקלעו למצוקה ואופנוע הים החל לשקוע. שוטר מתחנת אשקלון שהיה בסיור על החוף הבחין בהם והזעיק את שוטרי השיטור הימי של מרחב לכיש רס"מ אלון סימני ורס"ר נפתלי ברזני ששטו למקום במהירות על גבי אופנועי הים המשטרתיים. השוטרים חילצו את הזוג ואת אופנוע הים לחוף מבטחים.

חשד לשוד באשקלון: התקבל דיווח על שוד שארע בבית מגורים בעיר. הנשדדים אחים בשנות החמישים לחייהם במצב קל. משטרת אשקלון פתחה בחקירה.

בפעילות של שוטרי הסיור והשיטור העירוני של תחנת נצרת כנגד החזקת אמצעי לחימה בוצע חיפוש בדירה באזור השוק שבנצרת נתפס רובה מאולתר ונעצר חשוד (24) הובא הערב לדיון בהארכת מעצרו בבימ''ש נצרת.

במהלך השבת פתחו אלמונים בירי לעבר בניין מגורים ברחוב ריש גלותא ביפו, במקום נשמעו מספר פיצוצים כתוצאה ממספר יריות, אין נזק ואין נפגעים. נסיבות האירוע נחקרות על ידי משטרת תל אביב.

בכיפת השקדייה ליד יצהר, כ-20 פלסטינים ו-5 מתיישבים שיידו אבנים לעבר כוחות צה''ל, הכוח נאלץ להשתמש באמצעים כגון ירי כדורי גומי וכתוצאה מכך נפגע פלסטיני בבטנו באורח קל.
מצה''ל נמסר כי הפלסטיני נורה בעקבות ניסיון לפגוע בכוחות צה''ל ביידוי הבנים, הכוח נאלץ להשתמש בירי כדורי גומי, הפלסטיני נפגע באורח קל ופונה להמשך קבלת טיפול רפואי, לאחר מכן הפלסטיני ייעצר וייחקר על ידי כוחות הביטחון.

ע"פ דיווח של אזרחים התגלתה על חוף הים על הסלעים מול מלון סול מרין בנהריה גופת גבר שנסחפה אל הסלעים. הגופה פונתה ע"י מד"א לבי"ח נהריה. מדובר בגבר שגילו מוערך בין 30-40 ללא סימני אלימות.

שוטרי תחנת נתניה הצילו שועל שהחל לטבוע בנחל אלכסנדר: היום בשעות הבוקר התקשר למוקד 100 של המשטרה אזרח שהבחין בשועל שנלכד בסווח השיחים על גדת נחל אלכסנדר והחל לטבוע, פקד שי אדרי מתחנת נתניה ששמע ברשת הקשר את הקריאה הגיע למקום איתר את השועל לכוד במים. ק' המשטרה נכנס לנחל, חתך את השיחים וצינורות ההשקייה בהם נלכד השועל והעביר אותו לשטח פתוח, שם שחרר אותו לחופשי.

כ-50 בני נער מהתיכון לחינוך סביבתי ומכינת הנגב ממדרשת שדה בוקר ברמת הנגב התגייסו לסייע במאבק חקלאי רמת הנגב כנגד מגפת הארבה. בני הנוער פשטו על הכרם ומסירים בידיהם את חגבי הארבה מעלי הגפן בכרם אורגני בישוב באר מילכה. התנדבות בני הנער היא האופציה האחרונה להציל משהו מהגידולים החלקאיים במשק האורגני שלא ניתן לרססו בחומרי הדברה. שר החקלאות שסייר הבוקר עם החקלאים הורה על גיבוש תוכנית חירום חדשה להתמודדות עם הארבה.

מטען מאולתר הושלך במהלך ליל שבת לעבר מפקדת אוגדה יהודה ושומרון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל ערכו סריקות באזור. המטען פוצץ למחרת בבוקר באופן מבוקר על-ידי חבלנים.

4 בקבוקי תבערה הושלכו במהלך הלילה לעבר עמדה צבאית סמוך לאל ערוב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. כוחות צה"ל ערכו סריקות באזור.

3 פלסטינים נתפסו סמוך לאל חדר כשברשותם סכין ואולר.

במהלך הלילה נכנסו 3 אזרחים ישראלים לקלקיליה, תוך סיכון עצמי. האזרחים הוצאו מהעיר על ידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בתיאום עם גורמי המנהל האזרחי והועברו לטיפול משטרת ישראל. דובר צה"ל שב ומדגיש כי על פי צו מפקד פקמ"ז הכניסה לשטחי A אסורה על פי חוק והכניסה לשטחי B מסוכנת אף היא ואינה מומלצת.

משרד הפנים של מצרים: מנגנוני הבטחון המצרים חשפו תא חמוש שקשור לאלקעידה שתכנן להוציא לפועל פיגוע התאבדות נגד שגרירות במדינה. לא נמסר בשגרירותה של איזו מדינה מדובר. אחד העצורים שנעצר הוא פעיל אלקעידה. ברשות העצורים נמצאו 10 ק"ג חנקת אמוניום, חומר כימי המשמש לייצור פצצות ומחשב שבו הסברים על ייצור פצצה, מטוס זעיר ורקטות.

ארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין הודיע בבוקר שבת לסוכנות הידיעות רויטרס, כי בכוונתם להתחיל ולכבוש את אזור הגולן, על פי הדיווח עולה כי בכיר בארגון שנמצא בסוריה בדמשק כמו רוב הארגון, הודיע כי מנהיגי הארגון הולכים לפתוח במלחמה נגד ישראל עד לשחרור אדמת פלסטין, ושכל אזרחי סוריה יכולים להצטרף למלחמה על מנת לשחרר את שטח הגולן.

טורקיה: בדקנו פליטים סורים ויש ראיה לשימוש בנשק כימי.

שתי מכוניות תופת התפוצצו בעיירה טורקית השוכנת סמוך לגבול עם סוריה. בתקרית נפצעו עוד עשרות רבות.

סיכום אירועי השבת בשיתוף אתר ׳בחדרי חרדים׳, מוקד זק״א וקבוצת העיתונאים רוטרניק

טורקיה סוריה לבנון פצצה מחבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד