ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מתכוננים לפסח

קידוש השם: בית הספר הציבורי משנה את "שעת היהודים"

בית ספר ציבורי שינה את יום "השעה היהודית" השבועית שלו כדי שתלמידיו היהודים ילמדו על חג הפורים, מהלך שהתקבל באהדה רבה בקרב הורי הילדים | כעת, מתנדבים חרדים מתכננים לעשות זאת גם לקראת חג הפסח הבעל"ט

קידוש השם: בית הספר הציבורי משנה את "שעת היהודים"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

בבתי הספר הציבוריים של ניו יורק, בכל יום רביעי ניתנת "שעה יהודית" במהלכה תלמידים יהודים מבית הספר מקבלים חינוך יהודי מאנשים חרדים המתגוררים באזור.

בכל יום רביעי בשעה 12:00 במשך 81 השנים האחרונות, מסיעים כלי רכב כ-150 מתנדבים לבתי ספר ציבוריים כדי ללמד את הילדים היהודים על יידישקייט, על ידי הבאתם לבתי ספר יהודים, או למרכז יהודי, וללמד אותם יהדות ולומר ברכות וכו'.

בשבוע האחרון העלתה קבוצת המתנדבים רעיון לשנות את שעת היהודים השבועית מיום רביעי לחמישי כדי שהילדים יוכלו לטעום מחג הפורים. הם הציעו את הרעיון למנהלת בית ספר בקווינס, שאמרה שהם יכולים לעשות את זה אם כל הורה יסכים לשינוי.

המתנדבים החלו מיד להתקשר להורים, שכולם התלהבו מהרעיון שלהם והסכימו לו מכל הלב. כך דווח אתר Yeshiva world news.

השעה היהודית של יום פורים הייתה מוצלחת ביותר. בעוד שבדרך כלל משתתפים 32 ילדים יהודים מדי שבוע, לחגיגת יום הפורים הצטרפו כמעט 50 תלמידים יהודים. "לגרום לבית הספר הממלכתי לשנות את השעה היהודית ליום חמישי לכבוד פורים זה קידוש השם והישג מדהים", אמר הרב סעדיה אנג'ל, רכז התוכנית.

כעת מתכוננים המתנדבים לחג פסח, ופועלים לספק לתלמידים ולבני משפחותיהם מצות, יין וכל צורכי הסדר וללמד את הילדים את כל מנהיגי החג ומשמעות ליל הסדר ומנהגי החג.

קידוש השם בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד