כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"מבנים מלאים בכדורים"

24 ימים עם אותם בגדים: בריחת הזוג מאוקראינה

זוג מבוגרים נמלטו ממריופול הנצורה ב'הליכה' לרוסיה עם אותם בגדים, תוך שהם מנסים להימלט מהפצצות והטילים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין המטיר על עירם מריופול, הם הגיעו לרוסיה כשהם ממוטטים

24 ימים עם אותם בגדים: בריחת הזוג מאוקראינה
pixabay

בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה, שנמשכת כבר למעלה מחודש, גבר בריטי נמלט יחד עם אשתו מהעיר ההרוסה מריופול ב'הליכה' לרוסיה שארכה כמעט חודש.

צ'רלי גילקסון, בן 68, מרצה מיורקשייר, אמר כי הם חשו "מאוד מאוד ברי מזל" לאחר ששרדו את הלחימה האכזרית במריופול, העיר המרכזית באוקראינה שפוטין החריב, לאחר שבועות של הפצצות רוסיות בלתי פוסקות.

"פשוט היו פיצוצים בכל מקום" סיפר הניצול. "לא יכולת ללכת לשום מקום. כל פיצוץ יכול להיות הרגע האחרון שלי עלי אדמות. כל שנייה יכולה להיות האחרונה שלי בחיים". חודש לאחר תחילת המלחמה, הוא כעת מספר על כל זוועות הפלישה.

גילקסון הוא בריטי, אך אשתו אירינה באה מהעיר מריופול שבעבר הייתה ביתם של כמעט חצי מיליון אנשים: "ראיתי דברים שלא ציפיתי לראות בחיים שלי - הרעש, ההרס, הכל פשוט נורא". הוא סיפר ל'דיילי מייל' על מבנים מלאי כדורים, כריתת עצים לבישול עם אש, הבאת מים מהנהר, ביזה מחנויות ומעל לכל - הפיצוצים האינסופיים שהותירו גופות ברחובות".

"אנשים איבדו את העיר שלהם ובשביל מה? זה כל כך עצוב. היה לנו מזל שיצאנו בחיים אבל אני כל כך מצטער בשביל כל האנשים שאיבדו את חייהם".

גילקסון, מרצה להנדסה בווייקפילד קולג' בבריטניה, היה במריופול בחודש שעבר. הוא לקח קצת חופש מהעבודה. "באתי לכאן כדי להתגבר על הלחץ ואז נכנסתי למלחמה אפשרית", הוא אמר, למרות שכמו אנשים רבים, הוא היה סקפטי לגבי הדיבורים על פלישה.

ואז, ביום שפרצה המלחמה, כל הטיסות לבריטניה בוטלו והצבא הרוסי פלש לאוקראינה. "אמרתי לאשתי זהו, אנחנו נוסעים ויצאנו ממריופול. זו הייתה דרך ארוכה יש לי שלפוחיות ברגליים, אני בקושי יכול ללכת כרגע" סיפר ל'דיילי מייל'.

"היית צריך ללמוד ליפול על הפנים כשהיו פיצוצים. ניסינו להתקרב כמה שיותר לבניינים, אבל זכרנו שיש כמויות אדירות של זכוכית שנופלים מסביבך שיכולות להרוג אותך בכל מקרה. אבל פשוט היינו צריכים לעשות את זה, במריופול לא נשארו עצים, כולם נכרתו כדי שאנשים יבשלו אוכל", אמר גילקסון. "אבל אין מים, אין אוכל, אין גז. היינו צריכים ללכת לנהר כדי להביא מים כדי לשטוף את האסלה. היה קשה מאוד למצוא מים לשתייה. היית צריך להרתיח מים על אש".

"כשאנשים לא יכלו להשיג מזון ומים, הם פרצו לכל החנויות". הם החליטו לצעוד לרוסיה, צעדו שעות ארוכות עם נסיעות ארוכות ומתישות תוך כדי הסתתרות מטילים. כך הגיעו בני הזוג לרוסיה- לבושים באותם בגדים שהיו על גופם במשך 24 ימים ולילות - שם הם גילו בעיות בהחלפת כספם במדינה שנפגעה מהסנקציות, אך הצליחו למצוא מספיק כסף כדי להגיע לסנט פטרסבורג.

"נכנסנו לבית קפה. ברור שהיינו מטונפים. בחור ניגש אלינו ואמר אתה ממריופול?". אמרנו שכן. הוא נתן לנו בערך 1,000 רובל ואמר שהוא כל כך מצטער שמריופול נהרסה, ברגע שהוא אמר את זה, זה פגע חזק באירינה אשתי והיא נשברה", אמר גילקסון. "היו אנשים פנטסטיים במריופול וזו הייתה עיר פנטסטית", הוא אומר. "אבל עכשיו הכל נהרס", סיכם.

מלחמת אוקראינה רוסיה מריופול מסע בריחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד