כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההפגנה נגד הגיוס: הגר"ש וואזנר חתם, בגור מתלבטים

"העדה החרדית" מעוניינת בתמיכת המיינסטרים החרדי: הקריאה להפגין כנגד הגיוס זוכה לחתימת הגר"ש וואזנר • בחסידות גור מתנים כי זו תהיה הפגנה נגד גיוס ולא נגד ציונות

תמונת ארכיון, צילום: קובי הר צבי
תמונת ארכיון, צילום: קובי הר צבי

העדה החרדית מעוניינת בתמיכת המיינסטרים החרדי: מאחורי הקלעים נעשים ניסיונות לגייס יותר ויותר חוגים לקראת העצרת שהם מתכננים נגד גיוס בני הישיבות, זאת כדי להגדיל את מספר המשתתפים ככל שניתן. עד כה מסתמן כי הגר"ש אוירבעך ישתתף בעצרת ואף יכין מכתב בו הוא קורא לכלל תלמידיו ותלמידי המוסדות שבנשיאותו להשתתף בה.

עוד נודע כי בשערי חסד נעשו בשבוע האחרון פניות לחסידות גור כדי שזו תשתתף בעצרת. גורם בכיר המעורה בפרטי המשא ומתן אמר: "אם זו עצרת נגד הגיוס- החסידות תשתתף. אם זה נגד הציונים והנציגים – לא תהיה תמיכה בעצרת". ההחלטה צפויה להתקבל ביומיים הקרובים.

בתוך כך, הגר"ש וואזנר מצטרף לרבני ה'עדה החרדית': לקראת העצרת שתתקיים ביום חמישי מול לשכת הגיוס בירושלים, צירף הגר"ש וואזנר, בעל ה"שבט הלוי" את חתימתו למכתב ראשי ודייני בד"ץ 'העדה החרדית' הקוראים להפגין נגד גיוס בחורי הישיבות.

המכתב עצמו מתחלק ל-2 חלקים, כאשר על החלק העיקרי חתומים גאב"ד 'העדה', הגרי"ט וייס, הראב"ד, הגר"מ שטרנבוך ודייני הבד"ץ. החלק השני במכתב הוא תוספת קצרה של הגר"ש וואזנר ובו הוא מצטרף לדברים וחתימתו.

"בתכוף עלינו הגזירות הרעות המתחדשות בכל יום, להצר צעדיהם של יראי ה' וחושבי שמו בארץ הקודש על כל צעד ושעל", נכתב במכתב עליו חתומים ראשי ודייני הבד"ץ, "עד כי נראה שגמרו אומר לכלות ולבטל דת ותורה מישראל בכל צורה ואופן שהוא, ועל גזירת הגיוס המרחפת מעל ראשי עם קודש, אשר הרשעים כים נגרש ומתייעצים איך להכניס את כלל בחורי ישראל אל הצבא, אשר הוא דבר פסול ואסור מעיקרו כאשר פסקו גאוני קמאי זיע"א וכבר גלינו דע"ת כמ"פ שחייבים לעמוד על זה במסירות נפש".

"אין כוחנו אלא בפה למחות לזעוק ולהריע על הצר הצורר, ולכן נחזיק אומנות אבותינו בידנו למחות שוב ושוב עד שתשמע צעקתנו וקריאתנו בפני יושבי תבל ושוכני ארץ וביום חמישי אסרו חג השבועות נתאסף לעצרת קול זעקה והצלה בשעה 19:00 על פני רח' רש"י והרחובות הסמוכים, למחות נגד הכוונה לבולל את הציבור, ולמחות נגד מהלכי השלטון לבטל את התורה והחינוך מישראל בהכנסת זמורות זרות סורי הגפן נכריה אל תוכניות הלימודים".

"ובד בבד נשא כפינו אל שוכן שמים שיראה בענינו ויצילנו מן הצרה הזאת, וגזירה עבידא דבטלא באם נעמוד בה בתוקף לבל להכנע לדרישותיהם במאומה, ולא לתת המשחית לבא אל בתינו בפשרות וויתורים כלשהם אשר מהם יפרוץ הפרץ ח"ו לכלות את הכל. וחובה על כל אחד לבא ולהשתתף כי זהו קיומה של תורה.והשם יתברך יחון אותנו לפליטת עולמים, ונזכה להתגלות כבוד ה' ולהתרוממות קרן התורה כי תעביר ממשלת זדון ואת רוח הטומאה מן הארץ".

בסוף המכתב הוספו דבריו של הגר"ש וואזנר שכתב: "דברים הכתובים למעלה גורמים צער ויגון לכנסת ישראל ולתורתינו הק' ולקדושת הדורות, מצוה להתפלל לבטולם, והוא עוד ניסיון לפני ביאת משיח צדקנו".
העדה החרדית גיוס עצרת לשכת הגיוס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד