כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ילדה שהתחשמלה ונפגעה קשה לפני תשע שנים - נפטרה היום

9 שנים חלפו מאז התחשמלה ילדה בת 3, בת למשפחה חרדית באשדוד • במהלך השנים נדדה בין בתי חולים - והבוקר נפטרה בבית חולים שיקומי • המתנדב שהציל את חייה משחזר

ילדה שהתחשמלה ונפגעה קשה לפני תשע שנים - נפטרה היום
מנחם הלוי

לפני תשע שנים, בי"ט אייר תשס"ד, בשעה 15:30 אחר הצהריים, ציפצף מכשיר הביפר של כונני ההצלה באשדוד. הקריאה הייתה על ילדה מחוסרת הכרה ברחוב האדמו"ר מבעלז ברובע ג'.

אברהם פורגס, תושב העיר וחובש מתנדב של 'איחוד הצלה - דרום' יצא למקום, ובכניסה לבניין פגש באישה המחזיקה ילדה בת ארבע בידיה. כשהבחינה בחובש מסרה לו אותה ועזבה מבלי לומר מילה.

"לא חשבתי פעמיים, הבחנתי שהיא ללא דופק וללא נשימה, והתחלתי לבצע פעולות החייאה", משחזר פורגס תשע שנים אחרי. "במקביל דיווחתי במירס שאני בהחייאה, וכוננים נוספים הגיעו לסייע. לאחר החייאה ממושכת, ברוך ה' חזר הדופק, ואני הבחנתי בסימני כוויות על גופה של הילדה. עליתי במדרגות הבניין, והבחנתי באישה שמסרה לי את הילדה. לשאלתי סיפרה כי שמעה זעקות שבר מבית השכנה, נכנסה וראתה את הילדה שוכבת על מכונת הכביסה - והאם בהלם".

השכנה הזעיקה את כוחות ההצלה, ובמקביל הורידה את הילדה למטה, הן בשביל לזרז את הטיפול הרפואי, והן בשל מצבה של האם שהייתה שרויה בהלם. לבקשת פורגס היא הכניסה אותו לחדר, שם הבחין כי ראש כבל החשמל של מכונת הכביסה מפורק, והחוטים פתוחים. כך הבין שמדובר בהתחשמלות.

לאחר שחזר הדופק, פונתה הילדה באמצעות ניידת טיפול נמרץ של מד"א במצב קשה לבית החולים קפלן ברחובות. מאז עברה מבית חולים אחד למשנהו, והבוקר (א) נפטרה בבית חולים שיקומי, בו שהתה לאחרונה, כשהיא בת 12 וחודשיים. היא הובאה למנוחות בשעות הצהרים.

"מדובר במקרה שנחרט עמוק בזכרוני", ממשיך פורגס. "היות ויש לי ילדה בגיל הזה, ומאז המקרה אני לא שוכח ועומד בקשר עם המשפחה בסיוע בטיפולים רפואיים, הסעות לבתי החולים וכל עזרה שאני יכול להעניק. חשבתי לעצמי מספר פעמים, מה היה קורה לו הייתי מגיע באיחור של מספר דקות, האם היא הייתה ממשיכה לחיות? מאז קיבלתי על עצמי לא להתעכב אפילו לרגע קט, ובכל דיווח על מקרה חירום לצאת מיד למקום".

מדובר במשפחה מוכרת בקהילה החרדית באשדוד. האב משמש כרב בישיבה, ומוסר שיעורי תורה בבית כנסת שכונתי.

בשעה 14:30 נערכה הלוויה בבית העלמין באשדוד, כאשר קרובי המשפחה ובני הקהילה מלווים אותה בדרכה האחרונה.
לוויה ילדה אשדוד מוות התחשמלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד