כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עוד לפני הפשרת השלגים

גשמי ברכה: לא תאמינו בכמה זינק מפלס הכנרת בסוף השבוע

סוף השבוע האחרון היה גשום במיוחד, למרות שעל פי לוח השנה האביב כבר כאן, אפילו שעון הקיץ נכנס לתוקפו אך בפסגות ההרים בצפון השלג נערם, הגשמים הביאו לכך שהכנרת התמלאה ב-13 ס''מ ומשלימה עלייה של יותר ממטר וחצי מתחילת החורף עומדת על פחות מחצי מטר לכנרת מלאה

גשמי ברכה: לא תאמינו בכמה זינק מפלס הכנרת בסוף השבוע
השמש עולה מעל הכנרת צילום: Mila Aviv/Flash90

אחרי פתיחה גשומה ומושלגת במיוחד לעונת האביב הכנרת רושמת עלייה מרשימה במיוחד במפלס המים

מרשות המים נמסר הבוקר (ראשון) כי בסוף השבוע האחרון נרשמה עלייה משמעותית של 13 ס"מ! במפלס הכנרת.

על פי נתוני המדידה של הרשות, המפלס עומד על 209.23-, וכי חסרים כ-43 סנטימטרים עד לקו האדום העליון ולכנרת מלאה, בעונת הגשמים האחרונה התווספו לכנרת 155 סנטימטרים, 2 ס"מ פחות מהממוצע השנתי שעומד על 157 ס"מ, גם ללא ימי גשם נוספים ייתכן מאד שנראה את הכנרת עוברת את הממוצע מאחר ומי הפשרת השלגים עדיין לא ירדו לנחלים שזרימתם עדיין גבוהה.

ד"ר גדעון גל, מנהל המעבדה לחקר הכנרת במכון לחקר הימים והאגמים הסביר כי למרות ההתפלה - שיפור מצב הכנרת עדיין חשוב. "היא עדיין מספקת מים ולשתייה ולחקלאות, אמנם באחוזים נמוכים מהותית מעבר, אבל עדיין היא מקור מי השתייה היחיד עבור כל יישובי סובב כנרת, חלק מיישובי רמת הגולן וממלכת ירדן". אגב, כיום הכנרת מספקת רק כ-2 אחוזים מסך הצריכה בישראל, כשעל פי הערכות בעוד שנים ספורות, עם הגידול בשימוש במתקני ההתפלה - כבר לא נהיה עוד תלויים בה כלל.

מתוך אתר הארץ

לדברי גל, הכנרת היא לא פחות מהעוגן האסטרטגי של מדינת ישראל בכל האמור למי שתייה. "ההבדל הגדול בין מתקני ההתפלה לכנרת הוא שבמקרה של תקלה במתקן פער הזמנים עלול לקחת חודשים ארוכים, בעוד שבכנרת מדובר בהפעלה של מתג בודד - והמים מוזרמים. מעבר לכך, היא כמובן משמשת אתר נופש, תרבות, דת פנאי ותיירות".

מפלס הכנרת חורף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד