ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

פרשת רוזנברגר • הגאב"ד: עדיפה שתיקה

משלחת שכללה את חתנו של הגר"ח קנייבסקי, נאמן ביתו, וראש עיריית בני-ברק ביקשה מהגאב"ד: שראשי 'העדה' יסתייגו מדברי הדיין • ומדוע סירב הגרי"ט וייס?

הגרי"ט וויס. צילום ארכיון
הגרי"ט וויס. צילום ארכיון

דבריו החריפים של חבר בד"ץ 'העדה החרדית' ורב קרית הרמ״א בבית שמש, הרב יהושע רוזנברגר, נגד הגראי״ל שטיינמן עוררו מחאה חריפה בקרב חוגים רבים - שדרשו התנצלות פומבית.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בימים האחרונים שלח הגר״ח קנייבסקי משלחת מטעמו אל גאב״ד 'העדה החרדית', הגרי״ט וייס, באמצעותה ביקש כי ראשי 'העדה' יביעו הסתייגות והתנצלות על דברי הבלע שהושמעו.

המשלחת מנתה את חתנו של הגר"ח, הגר"י קולדצקי, נאמנו הגר״א מן, וראש עיריית בני-ברק, הרב אברהם רובינשטיין. במהלך הפגישה העבירו חברי המשלחת אל גאב"ד 'העדה' גם מכתב שכתב גאב"ד 'העדה', הגר"י וייס זצ"ל, אל הגראמ"מ שך, במטרה להמחיש את הידידות בין החוגים, למרות המתיחות הציבורית הרשמית.

הגאב"ד הבהיר לחברי המשלחת, כי לדעתו עדיף לשמור על שתיקה ולא לפרסם גינוי על דברי הרב רוזנברגר, היות ודבר זה עלול להתסיס את הסיפור מחדש ולגרום לפגיעה גדולה יותר.

הגאב״ד ציין כי גם במקרים שבהם רבנים פגעו באופן בלתי נסלח ב'העדה החרדית', נמנעו מלעסוק בנושא יתר על המידה, כדי לא להגביר את המתיחות.

יצוין, כי הגר"ח קנייבסקי ביקר בחול המועד פסח האחרון ביקור גומלין אצל גאב"ד 'העדה' הגרי"ט וייס, שביקרו בעבר מספר פעמים בביתו, ובין שתי החצרות קיים קשר ידידותי.
התנצלות גאב''ד העדה הגר''ח קנייבסקי הגר''י קולדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד