כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

השתלת שיניים ממוחשבת: ככה עושים את זה

עולם רפואת השיניים ובפרט התחום של שיקום הפה והשתלות שיניים מתקדם בקצב מהיר, בין השאר הודות לטכנולוגיה חדשנית אשר משתכללת משנה לשנה ומאפשרת לעשות דברים שבעבר יכולים היינו רק לחלום עליהם. דוגמה טובה לכך היא השתלת שיניים ממוחשבת – תהליך מתקדם המאפשר השתלות שיניים יעילות ביותר עם סיכויי הצלחה גבוהים במיוחד

השתלת שיניים ממוחשבת: ככה עושים את זה
השתלת שיניים צילום: pixbay

השתלת שיניים ממוחשבת – במה מדובר?

עבור מי שאינו מכיר את התחום, השתלת שיניים היא תהליך במסגרתו מוחלפת שן שאבדה מסיבות אלו או אחרות (נעקרה בעקבות מחלה, אבדה בתאונה וכיוצ"ב) בשתל דנטלי אשר מוחדר לעצם הלסת, ועליו מורכבים מבנה וכתר אשר יוצרים יחד שן מושלמת שנראית ומרגישה בדיוק כמו השן המקורית. תהליך זה מסייע לאינספור אנשים לשחזר בצורה מושלמת שיניים שאיבדו, ולהחזיר לעצמם מערכת שיניים מלאה, בריאה ואסתטית.

השתלת שיניים ממוחשבת היא תהליך חדש ומתקדם יחסית, במסגרתו מבוצעת סריקה מדויקת וברזולוציה גבוהה של הלסת ומערכת השיניים (באמצעות צילום CT). באמצעות הסריקה יוצרים הדמיה ממוחשבת ומדויקת של האזור הרלבנטי בפה, הדמיה המאפשרת לאבחן ולראות במדויק מדדים רבים ושונים אשר חשובים עבור השתלת השיניים – מצב צפיפות עצם הלסת באזור המדובר, מיקומם של כלי דם ותעלות עצב, מיקום שורשי השיניים השכנות והמרווחים ביניהן ועוד. ההדמיה גם מאפשרת למומחה לשיקום הפה לבצע השתלה וירטואלית, ולהיווכח בתוצאות המתקבלות.

בעקבות ההדמיה הממוחשבת מייצרים סד תלת ממדי מדויק אשר מדמה את מיקומם הרצוי של השתלים, כולל זוויות ועומקים של הפתחים הנדרשים להחדרת השתלים.

במהלך ההשתלה עצמה מונח הסד על שיני המטופל, והרופא קודח דרך הפתחים הייעודיים בסד ומבצע את ההשתלה בצורה המדויקת והמתקדמת ביותר שניתן למצוא כיום.

 

אחוזי הצלחה גבוהים ושלל יתרונות נוספים – ביצוע השתלת שיניים אצל מומחה מנוסה

להשתלת שיניים ממוחשבת כאמור מספר יתרונות משמעותיים אשר הופכים תהליך זה לאחד המתקדמים והאפקטיביים ביותר בעולם שיקום הפה והשתלות השיניים (בפרט – אחוזי הצלחה גבוהים וחסרי תקדים).

אך חשוב לקחת בחשבון כי הטכנולוגיה מהווה רק פן אחד בתהליך, ופן נוסף וחשוב לא פחות הוא הרמה המקצועית והניסיון המעשי של הרופא המבצע את ההשתלות. מומחה לשיקום הפה הוא בעל המקצוע הרלבנטי, וכדאי כאמור לפנות למומחה אשר ביצע כבר לא מעט השתלות שיניים מוצלחות, כולל השתלת שיניים ממוחשבת וסוגים נוספים של הליכים בתחום שיקום הפה. בהקשר זה כדאי להכיר כי קיימים סוגים שונים של הליכים המספקים מענה לצרכים שונים, דוגמת השתלת שיניים ביום אחד (הליך המתאים לחלק מהמטופלים ומצריך בדיקות מקדימות על מנת לקבוע את מידת ההתאמה לטיפול).

בין אם אתם מתעניינים בהשתלת שיניים ביום אחד, השתלה ממוחשבת או כל סוג אחר של טיפול לשיקום מערכת השיניים, מומלץ לפנות למומחה ארצי בתחום ובפרט מומחה השתלות שיניים בתל אביב ומרכז הארץ - שם תמצאו את המרפאות המתקדמות ביותר, ואת המומחים המנוסים ביותר.

 

השתלת שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד