כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

תדהמה בוועדת פרי • האוצר: אין כסף לגיוס בני הישיבות

נציג משרד האוצר הודיע לוועדת פרי לגיבוש מתווה לשיוויון בנטל: אין תקציב למימון תוכניות לגיוס בני ישיבות • השרים נדהמו: "אז מה אנחנו עושים פה?"

יעקב פרי. צילום: פלאש90
יעקב פרי. צילום: פלאש90

מבוכה בוועדת פרי: האוצר הודיע שאין כסף למימון הטבות כלכליות למתגייסים ולביצוע חלק מתוכניות הגיוס.

במהלך דיון שקיימה אתמול ועדת פרי לשוויון בנטל הופיע נציג משרד האוצר והודיע לחברי הוועדה כי משרדו לא יוכל לתקצב חלקים חשובים ומרכזיים מהתוכנית לגיוס החרדים, כך מדווח מעריב.

לדברי נציג האוצר, ישנם מספר רכיבים משמעותיים במתווה הגיוס שתוקצבו בסכומים גבוהים מאוד: סכומי נההיערכות לגיוס החרדים, תוספת של תקנים למערך השירות האזרחי למגזר החרדי והערבי (עלות כל תקן נעה בין 25 ל-30 אלף שקל), ותוכנית תעסוקה לחרדים שמקדם משרד הכלכלה.

מעבר לכך, נדרשת תוספת תקציב למימון התמריצים הכלכליים שנועדו לדחוף את החרדים לשירות צבאי ואזרחי. נציג האוצר הבהיר כי לא ניתן לתקצב את התמריצים הכלכליים המיועדים להגדיל את גיוס החרדים לצבא ולשירות האזרחי.

"צפויים קיצוצים כבדים מאוד, שממש חותכים בבשר החי, וספק אם תהיה תוספת תקציב שנוכל לתת כתמריצים וכהטבות לישיבות כתמורה לגיוס החרדים לצבא ולשילובם בשוק העבודה".

שרי הוועדה זעמו ואחר השרים שאל:"מה אתה בעצם אומר לנו? שאין לנו מה לעשות פה?".

נציג האוצר הציע לעשות שימוש בכספים שיגיעו מהקיצוץ שעליו הוחלט בתקציבי הישיבות החרדיות, לצורך מתן התמריצים.

אך השרה לימור לבנת טענה, "איך אפשר לתת תמריץ לישיבות החרדיות מתוך תקציב שכבר היה שייך לישיבות? מה בדיוק נעשה - ניקח מהישיבות ואחר כך ניתן את הכספים בחזרה כתמריץ? זה לא באמת ייראה כתמריץ".

"בלי תקציב נוסף לא ברור מה אנחנו עושים פה", פסק אחד השרים.

תמונת המצב תתבהר לאחר הדיון בממשלה לאישור תקציב המדינה ובישיבות הבאות שתקיים הוועדה לשוויון בנטל, שבמהלכן יגיעו התשובות הסופיות בנושא גם ממשרד האוצר.
גיוס בני ישיבות כסף אוצר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד