כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
קריצה לימין?

יו"ר הקואליציה: "הממשלה לא תיישם את מתווה הכותל"

חברת הכנסת עידית סילמן מ'ימינה' התייחסה אמש בריאיון למתווה הכותל ולפגישת רה"מ עם נציגי הרפורמים וכינתה את הדיבור סביב המתווה 'דמגוגיה', היא הוסיפה כי המטרה של הממשלה הנוכחית היא לשמור על האופי האורתודוכסי של הכותל המערבי, דבריה התקבלו בזעם ע"י נציגי התנועות הרפורמיות

יו"ר הקואליציה: "הממשלה לא תיישם את מתווה הכותל"
יונתן זינדל, פלאש 90

אמש התראיינה יו"ר הקואליציה חברת הכנסת עידית סילמן מ'ימינה' לזאב קם ב'כאן 11' כי "הרבה מתוך העיסוק במתווה הכותל הוא דמגוגיה אחת גדולה". לדבריה, המטרה של הממשלה הנוכחית היא לשמור על האופי האורתודוכסי של הכותל המערבי.

שנה שלמה עברה מאז התקיימו הבחירות לכנסת, ונראה שהזעם של רבים בציבור המצביעים לרשימת "הבית היהודי" טרם שכך. "אני חושבת שהציבור הרבה פעמים צודק, צריך להקשיב לרחשי הלב שלו", אמרה סילמן. "בסוף אני באתי לייצג את הציבור הימני. נכון, נתנו כאן הבטחות וגם אמירה מאוד משמעותית שלא להיכנס למערכת בחירות חמישית ולא להצעיד את המדינה לממשלת שמאל-ערבים על מלא. כן ראינו שיש פה אופציה, וכן היא עומדת למבחן יום-יום שעה-שעה".

בהתייחסה למחלוקות בקואליציה סביב העברת חוק האזרחות אמרה כי "חברי הקואליציה לא מתפשרים על האמירות שלהם כשמישהו עושה משהו לא נכון ולא מקובל, אבל אנחנו נעשה בסוף מה שנכון למדינת ישראל". היא העריכה שאם הקואליציה תשמור על ערכי הימין ועל האידיאולוגיה שלשמה הוקמה - ממשלת בנט-לפיד תשלים את כהונתה במלואה.

בהתייחסה למאמצי התיווך בין רוסיה לאוקראינה בהם מעורב ראש הממשלה נפתלי בנט, אמרה ח"כ סילמן כי "מנהיגי מדינות אחרות, הם אלה שאמרו שאנחנו נמצאים במקום הזה של לתווך, להשפיע ולהביא בשורה. אם לנו יש אפשרות ולו הקטנה ביותר להשפיע על המציאות הכל כך לא נורמלית ולא פשוטה - זה המקום שבו אנחנו צריכים להיות".

התנועה המסורתית לא אהבה את דברי יו"ר הקואליציה באשר למתווה הכותל והגיבה בזעם: "יו"ר הקואליציה מדברת על מיעוט רפורמי - אבל נדמה שהיא לא ערה לתופעה ההולכת וגוברת במגזר שלה עצמה,  בירושלים, בתל אביב ובכל הארץ נפתחים עוד ועוד מניינים שיוויוניים. הכניעה של סילמן לקולות קיצוניים באופיזיציה שמאיימים "לשרוף את המועדון" על רקע מתווה הכותל מטרידה מאוד. עידית, אל תתני פרס לקנאים. מימוש מתווה הכותל יביא שלום על הרחבה ויאפשר להמוני ישראלים, רבים ממה שאת חושבת, להתפלל בכותל אשר חשוב ומשמעותי גם להם לא פחות מאשר אף אחד".

מתווה הכותל תנועה רפורמית עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד