י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עימות קולני בממשלה

סער תקף את זנדברג בצעקות: "שנאה עזה להתיישבות היהודית"

שוב עימות סביב שולחן הממשלה: במהלך דיון הממשלה שנסוב סביב הצעת השרים שקד ואלקין להקים 5 יישובים חדשים בנגב, התפתח עימות קולני בין שר המשפטים גדעון סער שהאשים ב'אנטי ציונות/ את השרה זנדברג, שלא נותרה חייבת והתפרצה לדבריו. רה"מ בנט נאלץ להתערב

סער תקף את זנדברג בצעקות: "שנאה עזה להתיישבות היהודית"
גדעון סער צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שוב עימות קולני במהלך דיוני הממשלה: הפעם סביב אישור הקמת ישובים חדשים בנגב, כאשר השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג שהביעה התנגדות להקמת הישובים חטפה צעקות משר המשפטים גדעון סער שהאשים אותה באנטי ציונות.

במרצ הביעו התנגדות להקמת הישובים, השר גדעון סער תקף: "אני לא שומע את אותה התנגדות שלכם להתיישבות פלסטינית. ציונות היא התיישבות יהודית".

‏במשך דקות התעמתו הצדדים על זכות הדיבור, מה שאילץ את התערבות ראש הממשלה, כאשר השר סער מצידו תקף עוד "יש לכם שנאה להתיישבות היהודית, זה חולני".

השרה זנדברג השיבה: "אני לא אקבל ממך ציונים בציונות, עם כל הכבוד".

סער: "אני אתן לך ציונים, בזה ובתחומים אחרים".

זנדברג: "אל תרים עליי את הקול. איזה מין סגנון זה? גועל נפש, תתבייש לך. אתה גם טועה וגם מטעה, מחלקים פה ציונים וזה חוצפה".

השרה זנדברג הוסיפה, "הקמנו את הממשלה הזו בין היתר כדי להיפתר מליבוי שיח של שנאה והסתה בין אוכלוסיות ומגזרים, ובין ימין לשמאל הצטערתי מאוד שר המשפטים למצוא הד בדבריך לרוחות האלה. בנגב יש חיים משותפים, אף אחד לא נגד השני, אזרחים חיים ביחד, חיים בני קיימא באיכות חיים, לא התמודדת עם הטיעונים הענייניים שאני שהעלינו. אתה יכול לא להסכים, האזנתי בקשב לדבריך. לא לעניין ולא מתאים שנחלק ציונים בציונות".

נפתלי בנט תמר זנדברג גדעון סער נגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד