י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת מפגש הפסגה

צפו: נשיא המדינה אירח את המזכיר האמריקני ובירך בערבית

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן. הנשיא נמנע מלהזכיר במפורש את איום הגרעין האיראני, כך גם בלינקן שהתחמק לאורך כל היום מלהגדיר את משמרות המפכה כארגון טרור | בלינקן: "הערב, כשנגיע לפסגת הנגב, יקרה שם משהו יוצא דופן שלא היה נראה הגיוני לפני כמה שנים נורמליזציה הופכת לנורמה החדשה באזור"

צפו: נשיא המדינה אירח את המזכיר האמריקני ובירך בערבית
נשיא המדינה יצחק הרצוג ומזכיר המדינה אנתוני בלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום פגישת עבודה מדינית עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בהצהרה משותפת: "מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, ידיד ותיק וגדול של מדינת ישראל. הביקור שלך חשוב לנו מאוד ואנו מקבלים אותך בברכה כאן בירושלים, ומברכים אותך על הצטרפותך לפסגה הנפלאה שתתקיים היום, 'פסגת הנגב', שתכלול שרי חוץ ממדינות אזוריות שכל כך חשובות לאיחוד זה. חזית הנבנית באזור, על בסיס הסכמי אברהם ומתקדמת בשלום ובשיתוף פעולה הדדי וכבוד.

אני רוצה לשבח את שר החוץ יאיר לפיד על כינוס הפסגה הזו ולאחל לו הצלחה. אנו נפעל יחד למציאת שיתוף פעולה אזורי נוסף ולטובת כל העמים באזור ולטובת השלום, וכמובן למניעת כל איומים על ישראל, כמו גם המחויבות האישית שלי להתקדם ולנסות לעזור בכל שיתוף הפעולה האזורי והפעילויות הרלוונטיות שאנו דוחפים קדימה יחד עם חברינו ובני בריתנו באזור זה. אסיים ואומר, אדוני המזכיר, שאנו מברכים אותך כאן לא רק כחבר אלא גם בגלל שארצות הברית היא בעלת הברית החשובה והחברה הקרובה ביותר של ישראל בעולם. אנו רואים בך חברים וחלק מהמשפחה. תודה רבה." הנשיא הוסיף ובירך את באי הפסגה בעברית, ערבית ואנגלית: "ברוכים הבאים למדינת ישראל."

מזכיר המדינה של ארה"ב, אנתוני בלינקן בירך בפגישתו עם הנשיא: "זה נפלא להיות בישראל. זה נפלא להיות כאן, במקום המאוד מיוחד הזה, כבוד גדול. הערב, כשנגיע לפסגת הנגב, יקרה שם משהו יוצא דופן שלא היה נראה הגיוני לפני כמה שנים. נורמליזציה הופכת לנורמה החדשה באזור ואני חושב שזה ימשוך עוד מדינות מכיוון שהן רואות את היתרונות של שיתופי הפעולה האלה בין כל כך הרבה מדינות מובילות באזור.

ארצות הברית גאה מאוד להיות חלק מהתהליך הזה, לתמוך במאמצים להעמיק את השותפויות עם מדינות שכבר נרמלו יחסים עם ישראל, ולסייע בחיפוש אחר שותפים חדשים. לוודא שכולנו עובדים ביחד וכל זאת כשאנו עושים זאת בצורה שתגן על ביטחוננו המשותף כי אנחנו ניצבים בפני אתגרים משותפים, אך גם מוצאים דרכים לערוך שינויים משמעותיים בחיי אזרחינו, וזו ההזדמנות האדירה של מה שמתגבש בנגב היום.

ההזדמנות לעבוד יחד, להשקיע ביחד, בתשתיות, בבריאות עולמית, בהתמודדות מול שינויי האקלים, באנרגיה מתחדשת, בניסיונות לקדם את העסקים שלנו ביחד ותוך כך גם את העמים שלנו. זהו חזון עוצמתי וחיובי להפליא לעתיד וישראל הופכת את זה למציאותי, ואני מברך על כך.

עבורי זה תמיד נפלא ומשמעותי במיוחד להיות בישראל. לארצות הברית יש קשר עמוק למדינה הזו, למערכת היחסים הזו, לשותפות הזו, לברית הזו. יש לנו התחייבות קדושה לביטחונה של ישראל. הנשיא ביידן הדגיש זאת שוב לאחרונה עם הענקת מיליארד דולר לכיפת ברזל, דבר שהציל חיים בעבר, ובמידת הצורך יעשה זאת שוב בעתיד. אני רק אסכם שזה מאוד משמעותי עבורי גם ברמה האישית, אז תודה לך."

יצחק בוז'י הרצוג אנתוני בלינקן מפגש פסגה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד