כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
המחקר חושף נתונים מפתיעים

חצי מהציבור לא האמין למשרד הבריאות בקורונה

מחקר חדש שנערך במרץ 2021 השתתפו כאלף ישראלים והתוצאות מפתיעות. פחות מ17% האמינו במידה רבה למומחי משרד הבריאות יותר מאשר למומחים חיצוניים. החוקרים: "חשוב שתהיה שקיפות לגבי החלטות שנוגעות לבריאות הציבור"

חצי מהציבור לא האמין למשרד הבריאות בקורונה
בדיקות קורונה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

האם הציבור הישראלי האמין למידע שהופץ על ידי משרד הבריאות בתקופת הקורונה? ובכן, מחקר חדש שיוצג השבוע בכנס השנתי של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות ואשר חלק מתוצאותיו פורסמו היום (ראשון) בN12 מראה כי רק 50% סברו שהמידע של משרד הבריאות היה אמין במידה רבה.

המחקר נערך באמצעות סקר אינטרנטי במהלך חודש מרץ 2021 ובו השתתפו כאלף דוברי עברית, מחציתם גברים ומחציתם נשים. תוצאות המחקר הראו כי פחות מ-50% מהנשאלים חשבו כי ניתן לסמוך על המידע שפרסם משרד הבריאות ב"מידה רבה" או ב"מידה רבה מאוד", ורק 16.7% נוטים ב"מידה רבה" או ב"מידה רבה מאוד" להאמין למומחי משרד הבריאות יותר מאשר למומחים חיצוניים.

בתשובה לשאלה עד כמה השימוש בהפחדה ובאיומים בתשדירי משרד הבריאות השפיעה על הציבור לציית להנחיות, 17.5% השיבו כי השפיעה ב"מידה רבה מאוד", 26% השיבו ב"מידה רבה", 31% ב"מידה בינונית", 14% השיבו שהשפיעה ב"מידה מועטה" ו11.5% ב"מידה נמוכה".

מי שהובילו את המחקר היו הפרופ' נורית גוטמן, גילי שנהר, ד"ר נתן סטולרו, נאוה מזרחי וד"ר אימי לב מאוניברסיטת תל אביב והמכללה האקדמית גורדון, ולדבריהם "כדי לזכות באמון הציבור במידע המופץ על-ידי משרד הבריאות, חשוב שתהיה שקיפות לגבי החלטות שנוגעות לבריאות הציבור".

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה של משרד הבריאות נמסר בתגובה: "משרד הבריאות מפרסם ומנגיש לציבור את המידע האמין והמקצועי ביותר באופן שקוף, בהתבסס אך ורק על מחקר מדעי ורפואי. בתקופה האחרונה נאלץ משרד הבריאות לנהל מאבק בלתי פוסק בהפצת מידע כוזב, בעיקר ברשתות החברתיות, ולהזהיר את הציבור מפני הטעיות שעלולות להביא לפגיעה חמורה בבריאות הציבור. משרד הבריאות ימשיך לפעול באופן זה מתוך מחויבות מלאה לציבור ולבריאותו".

קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד