כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לאחר שהדברים עוררו סערה

איראן: לא הסכמנו לוותר על הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור

שר החוץ של איראן אומר שהוא מעולם לא הציע לוותר על הדרישה למחיקת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. דבריו מגיעים לאחר שבסוף השבוע פורסם כי איראן הסכימה לוותר על הדרישה למחוק את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור

איראן: לא הסכמנו לוותר על הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור
ארה"ב איראן ואירופה צילום: Pixabay

שר החוץ של איראן אומר שהוא מעולם לא הציע לוותר על הדרישה של איראן מארה"ב להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור שלה. חוסיין אמיר-עבדולהיאן אמר בסוף השבוע כי מפקדי משמרות המהפכה "אינם מתנגדים אם הממשלה תוותר על דרישתה מארה"ב להסיר את הארגון מרשימת ארגוני הטרור".

"לא יכולתי לדבר בצורה ברורה יותר על התפקיד המרכזי של משמרות המהפכה המכובדים", אמר חוסיין אמיר-עבדולהיאן בפוסט באינסטגרם ביום ראשון לאחר מהומה על דבריו בראיון בטלוויזיה בשבת. "הנושא אינו נתון לפשרה או ויתור על קווים אדומים. אני מציע לבחון מחדש את הריאיון שלי אתמול", כתב.

לטענתו, דבריו בשבת "לא הובנו באופן נרחב" על ידי כמה כלי תקשורת ופרשנים. לטענתו היו שחשבו שהוא מצהיר כי משמרות המהפכה נתנו אור ירוק לממשלה לעשות ויתור בשיחות הגרעין בווינה ולא לדרוש את הסרת משמרות המהפכה מרשימת הטרור האמריקאית.

אמיר-עבדולהיאן טען בשבת כי בכירים במשמרות המהפכה תמיד אומרים כי "לממשלה לעשות כל מה שנראה לה כדי להבטיח את האינטרסים הלאומיים של המדינה ולא לתעדף את נושא משמרות המהפכה". וכינה זאת "הקרבה עצמית מצד משמרות המהפכה". עם זאת, הוא הוסיף כי למרות ה"אישור ממשמרות המהפכה", הממשלה ממשיכה לראות בהסרתה מרשימת ארגוני הטרור האמריקאית "נושא מרכזי".

שר החוץ לשעבר ויועצו הבכיר של המנהיג העליון עלי חמינאי, כמאל חרזי, אמר היום בפורום דוחא כי הסכם גרעין בין איראן למעצמות העולם עומד בפתח, אך התעקש כי הסכם אפשרי רק אם ארה"ב תראה "רצון פוליטי" ותסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. הוא טען כי משמרות המהפכה "הם צבא לאומי, ולכן לכנות את משמרות המהפכה כקבוצת טרור אינה מקובלת", אמר.

משמרות המהפכה איראן הסכם הגרעין האיראני ארגוני טרור ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד