י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתום חקירה

כתב אישום נגד פעיל חמאס שהצית בית הכנסת ואיים על מתפלליו

בתום חקירת המשטרה הגישה התביעה הצבאית כתב אישום נגד נאשם אשר הצית את בית הכנסת במצפה זיו בדרום הר חברון | המצפה הוקם לזכרם של שני בוגרי סיירת אגוז, יהודה בן יוסף ויואב דורון, שנהרגו בטעות מירי חייל בשנת 2003

כתב אישום נגד פעיל חמאס שהצית בית הכנסת ואיים על מתפלליו
דגל חמאס צילום: קובי גדעון, פלאש 90

כתב אישום הוגש נגד מצית בית הכנסת: ע"פ כתב האישום, בתאריך 13 בינואר 2022 הגיע הנאשם למצפה זיו והתמקם סמוך לבית המדרש וזאת במטרה להציתו ולהבריח את הבאים מהמקום.

בית הכנסת במצפה, הממוקם בדרום הר חברון, הוקם לזכרם של שני מאבטחים, יהודה בן יוסף ויואב דורון - אשר נהרגו במקום מירי של כוחותינו לאחר שזוהו בטעות כמחבלים. 

הנאשם הצית את בית הכנסת וכתוצאה מההצתה נשרפו דלת הכניסה והקיר התומך. בחלוף יומיים, ביום 15 בינואר 2022, הגיע הנאשם למקום פעם נוספת, פרץ לבית המדרש והצית אותו בשנית. 

מפקד הצוות רס"מ אבי דסטה שהגיע לבית המדרש לאחר שקיבל דיווח על שריפתו סיפר כי למקום הושלכו צמיגים רבים על מנת ליצור בעירה חזקה במבנה".

הנאשם גרם אף לשריפת ספרי הקודש והסידורים שהיו בבית הכנסת, כולל ארון הקודש שנשרף גם הוא, ורק למרבה המזל לא היו בתוכו ספרי התורה. 

אך מסתבר שאת הנאשם זה לא סיפק וב- 3 בפברואר 2022, הניח הנאשם שלט צמוד לבית המדרש, המאיים בהצתה נוספת אם לא יחדלו באי בית המדרש מלהגיע למקום, אותו חתם בשם הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס. בעקבות ההצתה, נפתחה חקירה של משטרת ישראל.

ראש המועצה האזורית הר חברון יוחאי דמרי שהגיע למקום ההצתה והזדעזע למראה עיניו קרא בזמנו לחקור את האירוע ולמצות את הדין עם הפורעים: "מזעזע אותי לחשוב על סמיכות המקרים של שני בוגרי אגוז שנהרגו לפני כעשרים שנה באש צה"ל, ועל חילול זכרם דווקא בשבוע הזה. מדובר באירוע שלא יכול לעבור בשתיקה, הם זורקים אבנים על הרכבים שלנו, הם מקימים מבנים לא חוקיים בשטחי C, הם עוקרים עצי זית ושתילים וגם שורפים בתי כנסת, אנחנו צריכים להחזיר את ההרתעה שלנו כאן ומהר, ריבונות לא נמדדת רק במתן דוחות תנועה, ריבונות נמדדת בשליטה על השטח".

כאמור היום עם סיום החקירה הגישה התביעה הצבאית כתב אישום ובקשה למעצר תום הליכים בבימ"ש הצבאי יהודה כנגד הנאשם בן ה31 תושב יאטה באשמת הצתה בצוותא והיזק לרכוש בזדון.

ממשטרת ישראל נמסר כי היא תמשיך לפעול נגד אלו המטילים אימה ופוגעים בשלום הציבור, תוך שימוש באלימות, וגורמים נזק לרכוש. עוד נמסר ממשטרת ישראל כי היא תמשיך לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת להביאם לדין.

 

חמאס משטרת ישראל בית כנסת הצתה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד