כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תגידו צ'יז

המשטרה מתעדת אותך מהאוויר; מתי ישתמשו בתיעוד?

החל מספטמבר 2020, משטרת ישראל מתעדת מפגינים במוקדים שונים בארץ, גם ממסוקים ורחפנים, ללא שום נוהל מסודר. בתרחישי קיצון, כל שוטר יוכל לברר את עמדתו הפוליטית של אדם או חשוד לפי הסתכלות בתיעודים הללו. המשטרה: "צוות עבודה מגבש את נושא הצילום והתיעוד לכל הגורמים העוסקים בכך"

המשטרה מתעדת אותך מהאוויר; מתי ישתמשו בתיעוד?
אילוסטרציה צילום: pixabay

החל מספטמבר 2020, משטרת ישראל מתעדת מפגינים במוקדים שונים בארץ, גם ממסוקים ורחפנים, ללא שום נוהל מסודר.

על פי הדיווח ב'גלצ', נוהל כזה קיים עבור מצלמות הגוף של השוטרים וכיום גם עבור תיעוד בהפגנות. רק שבספטמבר 2020 הפקודה בוטלה, אבל התיעוד המשיך כרגיל.

האגודה לזכויות האזרח פנתה למשטרה ונענתה כי הוקמה ועדה להתאמת התקנות להתפתחויות הטכנולוגיות שאירעו מאז נכתב הנוהל. אך מאז, הוועדה לא פרסמה את מסקנותיה ולא נבנה נוהל חדש.

באגודה לזכויות האזרח מודאגים כי מעכשיו לא ניתן לדעת מה עושים במשטרה עם התיעודים, כיצד אוגרים אותם ולמי יש גישה אליהם. בתרחישי קיצון, כל שוטר יוכל לברר את עמדתו הפוליטית של אדם או חשוד לפי הסתכלות בתיעודים הללו.

עוה"ד אן סוצ'יו מהאגודה לזכויות האזרח: "לא רק שאין הצדקה ליצירת מאגר מידע של אנשים שרק מממשים את זכות ההפגנה, מסתבר שגם אין נוהל שמגביל את הפעולה הזאת".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "צוות עבודה מגבש את נושא הצילום והתיעוד לכל הגורמים העוסקים בכך, המשטרה רואה חשיבות בתיעוד פעולותיה מול הציבור".

משטרת ישראל הפגנות זכויות האזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד