י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בעוד שר החוץ מבקר בישראל

נתניהו מברך על הפסגה ותוקף את ארה"ב: "טועה טעות מרה"

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו מפרסם סרטון באנגלית על רקע כינון הפסגה ההיסטורית בשדה בוקר שבדרום, תחילה הוא מברך על עצם קיומה, אך באותה נשימה תוקף את ארצות הברית על רקע כוונתה לאפשר את חתימת הסכם הגרעין עם איראן. נתניהו מתעלם מבנט ולפיד 

נתניהו מברך על הפסגה ותוקף את ארה"ב: "טועה טעות מרה"
בנימין נתניהו צילום: צילום מסך

עם פתיחת 'פסגת הנגב' שיזם שר החוץ יאיר לפיד, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו מברך על יוזמת הפסגה ואומר כי "ביקור שרי החוץ הערבים בישראל הוא דבר מבורך". וכי "זוהי תוצאה ישירה של "הסכמי אברהם" שהבאנו".

ראש הממשלה לשעבר שהיה זה שחתם על חלק מההסכמים ציין בסרטון שפרסם, "פגשתי את כל שרי החוץ הערבים כאן בישראל, חוץ שר החוץ של מרוקו שפגשתי אותו קודם לכן באו"ם. חיזוק הסכמי אברהם הוא דבר טוב לשלום, טוב לישראל".

"עם זאת", הוסיף נתניהו ותקף את ארצות הברית, "אינני מסכים עם אנתוני בלינקן, מזכיר המדינה של ארה"ב. אני מכבד אותו אבל אני חושב שהוא טועה טעות מרה. איראן בלי הסכם הגרעין - היא מדינה ענייה, מבודדת, בלי לגיטימציה בינלאומית ובלי חסינות מתקיפה צבאית".

"איראן עם הסכם הגרעין - הופכת למדינה עשירה, עם מאות מיליארדי דולרים שישמשו אותה לטרור ותוקפנות, ומדינה שתפרוץ את הבידוד הבינלאומי ותקבל חסינות מאפשרות לפעילות צבאית", תקף נתניהו.

נתניהו קרא לממשלה, "חייבים להתנגד להסכם הזה, וזה מה שאני מצפה מממשלת ישראל ומכל מי שמודאג משלום ובטחון בעולם. חייבים להתנגד להסכם הזה עכשיו".

בדבריו, מתעלם נתניהו מראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד שאותם תקף באחרונה על כך שראשם מונח בניסיונות התיווך בין ולדימיר פוטין לולודימיר זלנסקי במקום בנושא הבוער יותר עבורנו - המשא ומתן בבירה האוסטרית - וינה בעניין הסכם הגרעין האיראני שעומד להיחתם בתמיכת ידידתנו הקרובה ביותר - ארצות הברית.

בנימין נתניהו יאיר לפיד הסכם הגרעין האיראני פסגת הנגב אנתוני בלינקן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד