י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אנחנו מאוכזבים"

"סיכון לביטחון המדינה": ארה"ב בהחלטה דרמטית נגד החברה הרוסית

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה: נציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב הוסיפה את חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי לרשימת הגופים המהווים "סיכון בלתי מתקבל לביטחון המדינה". זו הפעם הראשונה שחברה רוסית מצורפת לרשימה הזאת

"סיכון לביטחון המדינה": ארה"ב בהחלטה דרמטית נגד החברה הרוסית
אילוסטרציה צילום: pexels

על רקע הפלישה הרוסית לאוקראינה: נציבות התקשורת הפדרלית בארצות הברית (FCC) הוסיפה את חברת אבטחת המידע הרוסית קספרסקי (Kaspersky) לרשימת הגופים המהווים "סיכון בלתי מתקבל לביטחון המדינה".

על פי הדיווח בבלומברג, ההחלטה של נציבות התקשורת כוללת עסקים בארצות הברית לא יורשו מעתה לעשות שימוש במימון שניתן על ידי הנציבות על מנת לרכוש מוצרים או שירותים של קספרסקי, או כל חברה אחרת המצויה ברשימה.

דווח גם כי לצד קספרסקי הוסיפה הנציבות חברות נוספות בהן צ'יינה טלקום (China Telecom) וצ'יינה מובייל (China Mobile International USA).

ההחלטה של הנציבות מצטרפת להחלטתו של דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר, בשנת 2017 לאסור על שימוש במוצרי קספרסקי בקרב סוכנויות פדרליות וגופים ממשלתיים במדינה, זאת לאחר שהאשים את החברה בריגול ובקיום יחסים ישירים עם הקרמלין.

על פי הטענות שהציג טראמפ, המודיעין הרוסי עשה שימוש במוצרי קספרסקי על מנת לגנוב מסמכים מסווגים מהסוכנות לביטחון לאומי בארצות הברית. קספרסקי הכחישה את הטענות בתוקף.

מקספרסקי נמסר: "אנחנו מאוכזבים מההחלטה של נציבות התקשורת לאסור על עסקים בארצות הברית מלעשות שימוש בשירותים ובמוצרים שלנו. ההחלטה איננה מבוססת על הערכה טכנית של מוצרינו אלא על בסיס מניעים פוליטיים. משנת 2017 אנו מצויים תחת הגבלות קשות המתבססות על האשמות וטענות להן לא הוצמדו כל ראיות באופן פומבי המוכיחות אותן. קספרסקי תמשיך להבטיח לשותפיה וללקוחותיה את האיכות והשלמות של מוצריה, תוך רצון לשיתוף פעולה מלא עם ארצות הברית במטרה לטפל בדאגות של ה-FCC או של כל סוכנות רגולטורית אחרת".

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה"ב אבטחת מידע אבטחת סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד