כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"פיצ'ר האבטחה לא זמין"

ישראלי התלונן ברשת שהטסלה שלו הושחתה, מאסק נחלץ לעזרתו

צייצן ישראלי שמכונית הטסלה שלו הושחתה תייג את הבעלים של חברת המכוניות והתלונן שמערכת האבטחה של הרכבים לא זמינה בישראל. למרבה ההפתעה אילון מאסק הגיב לו וכתב שהוא בודק זאת

ישראלי התלונן ברשת שהטסלה שלו הושחתה, מאסק נחלץ לעזרתו
טסלה צילום: Unsplash

משה שכטר הוא אזרח ישראלי בעל רכב מסוג טסלה, שמכוניתו הושחתה על ידי אלמונים. אלה חרטו עליה (באנגלית) את הכיתוב "שער הגהינום תל אביב".

לאחר המקרה, שכטר צייץ בחשבון הטוויטר שלו ציוץ שבו הוא קבל על כך ששירות Sentrymode של טסלה לא מופעל בישראל, ותייג את לא אחר מאשר אילון מאסק, הבעלים של החברה והאיש העשיר ביותר בעולם (דבר שמאסק עצמו הטיל בו היום ספק). באופן מפתיע או לא, הוא זכה לתשובה.

"הדבר הזה יכול היה להיפסק אם טסלה הייתה מאפשרת את Sentrymode בישראל", כתב שכטר בחשבון הטוויטר שלו. "אילון מאסק, בבקשה עשה את הקסם שלך ופרסם עדכון, כך שמודל ה-3C האהוב והיקר שלנו לא יראה עוד מהשנאה הזאת". אחרי מספר שעות, שכטר קיבל ממאסק תשובה בת שלוש מילים: "עובדים על זה".

Sentrymode, הפיצ’ר המדובר הגיע למכוניות של טסלה ב-2019, ועל קצה המזלג, הוא משתמש במצלמות של המכונית לניטור של סביבת הרכב כשהוא חונה. ברגע שמישהו מתקרב יותר מדי לרכב, המערכת מקרינה הודעה על המסך של הרכב ומתחילה לתעד את האירוע – כשהמשתמשים יכולים לצפות באירועים חריגים בפעם הבאה שהם מגיעים לרכב או באפליקציה. במקרה של ניסיון פריצה, המערכת מפעילה את האזעקה, מגבירה את תאורת מסך המגע ומשמיעה מוזיקה בקולי קולות. נשמע מגניב, נכון? אז זהו, שהדבר נוגד החוק בישראל.

על פי תיקון לתקנות למניעת מפגעי רעש ב-2010, חל איסור התקנת מערכות אזעקה בכל כלי רכב – מה שהופך את ה-Sentry Mode ללא חוקי בישראל. אז בטסלה בחרו שלא להתעסק עם הפיצ’ר הזה בכלל, ובמקום להתאים אותו לשוק המקומי על ידי ניטרול מערכת האזעקה, טסלה פשוט ניטרלה את הפיצ’ר לחלוטין.

טסלה אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד