כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
לפיד עדכן את האורחים

עיתוי הפיגוע: בשיא פסגת הנגב עם שרי החוץ

הפיגוע הרצחני הערב בחדרה מתרחש בשעה שבדרום מתרחשת פסגה היסטורית של ששה שרי חוץ, אותה מארח שר החוץ יאיר לפיד | כיצד ישפיע הפיגוע על הדיווחים והדיונים בפסגה

עיתוי הפיגוע: בשיא פסגת הנגב עם שרי החוץ
אוהל הפסגה בשדה בוקר צילום: באדיבות המצלם

הפיגוע הקשה בחדרה מתרחש בזמן שששה שרי חוץ נועדים בשעה זו בנגב, למה שמכונה 'פסגת הנגב' שיזם שר החוץ יאיר לפיד, כשהכותרות מהפסגה ישתנו כעת לדיווחים על הפיגוע.

הערב החלו המשדרים החגיגיים על הפסגה שמתקיימת בשדה בוקר, במסגרתה מארח שר החוץ יאיר לפיד, שרי חוץ ערביים שהגיעו בשעות האחרונות לישראל כדי לדון באתגרים שמאיימים על האזור.

בפסגה משתתפים, שר החוץ האמריקאי, שר החוץ מהאיחוד האמירויות, שר החוץ של בחריין, שר החוץ של מרוקו ושר החוץ המצרי, שכולם ישהו הלילה במלון בשדה בוקר.

טרם ברור איך ישפיע הפיגוע על הפסגה המדינית וההיסטורית, האם הלו"ז ישתנה והאם יתייחסו שרי החוץ הערביים לאירוע הקשה הלילה, בו אזרחים ערביים ישראלים רצחו ופצעו אזרחים תמימים.

שר החוץ יאיר לפיד עדכן את שרי החוץ המשתתפים ב'פסגת הנגב', בפרטי הפיגוע בחדרה. כל שרי החוץ גינו את הפיגוע וביקשו לשלוח תנחומים למשפחות ואיחולי החלמה לפצועים.

שר החוץ לפיד מסר: "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו".

ביממה האחרונה פורסמו ברשתות החברתיות הערביות, קריאות נגד הפסגה, שכונתה 'פסגת הרשע', כשהערכות הן שהעיתוי של הפוגעים נבחר דווקא הערב כדי לפגוע בפסגה בנגב.

הפיגוע בחדרה פסגת הנגב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד