י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אירוע שני תוך שבוע

"הטרור מרים ראש" - התגובות הפוליטיות לפיגוע הקשה

"הטרור מרים את ראשו — ורק יד קשה ותקיפה תחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל". כך מגיב הערב ראש הממשלה לשעבר נתניהו | השר יועז הנדל מהממשלה: "התגובה היחידה היא קיר ברזל. לא מריבות פנימיות ופוליטיקה. ידענו מצבים קשים, נגבה מחיר וננצח"

"הטרור מרים ראש" - התגובות הפוליטיות לפיגוע הקשה
נפתלי בנט/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל/דוד כהן, פלאש 90

במערכת הפוליטית מגיבים הערב (ראשון) לפיגוע הקשה בחדרה, פיגוע שני בתוך שבוע, בו ערביים ישראלים הם אלה הטובחים ופוצעים ישראלים יהודים.

באופוזיציה ממהרים להאשים את הממשלה ברפיסות מול הטרור, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו צייץ בטוויטר: "פיגוע טרור קשה מאוד הערב בחדרה. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים ומתפלל לשלום הפצועים. הטרור מרים את ראשו — ורק יד קשה ותקיפה תחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

‏ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ יאיר לפיד עודכנו על הפיגוע, כאשר שר החוץ עדכן את שרי החוץ הערביים השוהים בדרום על פרטי הפיגוע. באופן חריג ראה"מ בנט הגיע לזירת הפיגוע.

שר החוץ לפיד הגיב ואמר: "פיגוע הטרור המתועב הערב הוא ניסיון של קיצונים אלימים להטיל אימה ולפגוע במרקם החיים כאן. אני שולח תנחומים למשפחות הנרצחים, ואיחולי החלמה לפצועים. מדינת ישראל תאבק באופן בלתי מתפשר בטרור, נעמוד ביחד בנחישות עם בעלות בריתנו נגד כל מי שינסה לפגוע בנו".

שר הביטחון, בני גנץ מסר הערב: "‏סיימתי כעת הערכת מצב בעקבות הפיגוע הקשה בחדרה בהשתתפות הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל, המפכ"ל וראש השב"כ. אני מבקש להביע הערכה לכוח הימ״ס שחיסל את המחבלים, למסור תנחומים למשפחות הנרצחים, ולאחל רפואה שלמה לפצועים".

לדבריו, "צה"ל וכלל כוחות הביטחון פרוסים ודרוכים עם כלל האמצעים כדי להשיב את השקט ולשמור על ביטחון אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זירה. נפעל בתקיפות כנגד הטרור והטרוריסטים, ונקדם את המשך התגבור של הכוחות בשטח.". כך שר הביטחון.

שר התקשורת יועז הנדל הגיב לפיגוע ומסר: "שפיכות הדמים ברמדאן היא תוצאה של הרצון לחסל יהודים. רצון שהיה לאורך ההיסטוריה ולא נגדע. לא אלימות מתנחלים ולא תירוצים אחרים. התגובה היחידה היא קיר ברזל. לא מריבות פנימיות ופוליטיקה. ידענו מצבים קשים, נגבה מחיר וננצח".

בכנסת אף נשמעה קריאה להקל את הליך הוצאת רישיון הנשק בעקבות הפחד השורר ברחובות. חבר הכנסת דוד ביטן כתב: "אני קורא הערב לשר עמר בר לב⁩ להקל על אזרחים יוצאי צבא את הקריטריונים לקבלת נשק אישי, אנחנו לא יודעים מאיפה יבואו הרוצחים הבאים".

חבר הכנסת אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' הגיב וכתב: "חייבים לערוף לטרור את הראש! הטרור האיסלמיסטי מרים את ראש כדי לזרוע פחד ברחובות ישראל. אין לי ספק שגורמי הביטחון יחתרו למגע אל מעוזות המחבלים. אנחנו חייבים להגיב במלוא בעוצמה".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ קרא לראש הממשלה לבקש משר החוץ האמריקאי לעזוב את ישראל, כשהוא מתייחס לדברים שאמר בלינקן דווקא נגד אילמות מתנחלים בשעות הבוקר: "אחרי העיוות הנורא ותוצאותיו המידיות, בנט של פעם היה קורא לבלינקן לעלות עוד הערב על המטוס חזרה הביתה", כתב ח"כ בצלאל סמוטריץ'.

יו"ר עוצמה יהודית, ח"כ איתמר בן גביר שהגיע לזירת הפיגוע, מסר: "דם יהודי אינו הפקר! עוד פיגוע ועוד פיגוע והלב נחמץ וכבר לא יכול להכיל את כמויות הצער והחורבן. אמרנו והזהרנו, ממשלה שתלויה בתנועה האיסלמית סופה לפגוע קשות בביטחון המדינה וזה קורה".

ח"כ בן גביר הוסיף: "הממשלה הופכת את בטחון תושבי המדינה והמשילות למרמס. נהול המדינה גדול על בנט. לך"!

הפיגוע בחדרה בנימין נתניהו יאיר לפיד תגובות במערכת הפוליטית פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד