כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הגר"ע יוסף חתם על דיל עמאר-אריאל • רותם: אמשיך להתנגד ל'חוק עמאר'

הגר"ע יוסף חתם על מכתב התומך בדיל הרבנים עמאר-אריאל • דרעי מסר על כך בישיבת הסיעה והוסיף: "עתה בואו נראה את הבית היהודי" • גפני: "מעשה חמור. נתנגד לו בכל הכוח" • הרב איגרא פרש מהמירוץ: "תומך ברב אריאל" • בפנים: מכתב מאוחד של הרבנים הגר"ש עמאר והגר"י אריאל

הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן
הגר"ע יוסף והגר"ש עמאר. צילום: יעקב כהן

היום (ב) לאחר תפילת מנחה, חתם הגר"ע יוסף על מכתב תמיכה רשמי בדיל 'עמאר-אריאל', במסגרתו יתמכו נציגי ש"ס בגוף הבוחר למשרת הרב הראשי האשכנזי ברב יעקב אריאל, רבה של רמת גן, כמו גם בחוק שיאפשר לו להתמודד למרות גילו, ובתמורה יתמכו אנשי הבית היהודי באפשרות הארכת כהונתו של הגר"ש עמאר על פי חוק ובבחירה חוזרת בו.

דרעי סיפר את הדברים בישיבת הסיעה של ש"ס. והתייחס בעקיפין לכך שדווקא בבית היהודי לא כולם מתלהבים מהדיל, בשל רצונם של חלק מהחברים למנות את הרב דוד סתיו לתפקיד, הוא קרא לאנשי הבית היהודי: "בוא נראה אתכם עומדים בחלקכם".

המכתב שם קץ לשמועות לפיהן פועל דרעי כביכול להעברת חוק שטרן - הדורש כושר דיינות מהמתמודדים למשרת הרב הראשי, והעשוי לסייע לאחיו הגר"י דרעי, להגיע לתפקיד.

במקביל, פורסם מכתבם של הגר"ש עמאר והגר"י אריאל, ובו הם כותבים בין השאר: "החלטנו להיענות לפניותיהם של גדולי ישראל, ולהציג את מועמדותינו כמקשה אחת, לתפקיד הרבנים הראשיים לישראל".

עם פרסום הדברים הודיע הרב אליעזר איגרא, שנבחר לפני כשלושה חודשים כמועמד בכנס הרבנים הדתיים לאומיים בירושלים על פרישתו מהמירוץ. הרב איגרא בירך על שיתוף הפעולה, והודיע על העברת תמיכתו לרב יעקב אריאל.

בבית היהודי לא הגיבו באופן רשמי לדברים, אך בשיחות אישיות מבהירים: "נזרום עם זה".

מלשכתו של ח"כ משה גפני מסרו בתגובה לפרסום ה'דיל': "אנו מתנגדים לדיל הזה. נעשה מעשה חמור. דגל התורה תפעל בכל הכוח במערכת הבחירות כדי שייבחרו רבנים מתאימים ולא רבנים שהם פרי הדיל שבין ש"ס לבית היהודי".

גם ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו' מסר בתגובה: "אני אמשיך להתנגד בכל תוקף ל'חוק עמאר'".



דוד סתיו דרעי אטיאס הגר''ע יוסף מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד